Gå til innhold

VPN server og Mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Hvilke programmer kan jeg da bruke?

Jeg har mobilt bredbånd fra telenor og på hytta er det bare EDGE som jeg kan benytte.

Dette er tregt for å si det mildt og ikke for att jeg har fiber men sider jeg besøker lastes tregt.

Så alternativet er å benytte chat og msn.

Men VPN funker slik att bare skjermsignaler blir oppdatert på klienten vet jeg og det gjør att jeg kan benytte mobilt bredbånd til surfing gjennom lokal maskin.

Men hva trenger jeg av programmer?

Jeg vet ikke om jeg tar i bruk en lisens jeg har fra jobb på windows 2003 eller setter opp en windows OEM XP

Kan også opplyse om att jeg har en zywall 5 med VPN også så om dette funker med zywall så kan jeg jo benytte denne da

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg forstår ønsker du å fjernstyre en maskin som er koblet på en raskere linje, men så lenge du har EDGE på "klient-siden" så vil nok det der gå veldig kleint uansett. (min erfaring)

Citrix er vel det beste du kan bruke, men en dyr løsning beregnet for bedrifter.

du kan prøve å kjøre en "ping" fra din mobile bredbånd ut mot en hjemmeside og se hva responsen blir. Redd den blir 500-1000ms og da vil fjernstyring lagge uansett hvordan du snur og vender på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...