ragamuffin Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 6.oktober illustrerer veldig bra en av de største svakhetene med dette objektivet, nemlig den mindre bra bokehen. Mye tilfelles med 50/1.8 på dette området. Fin stemning på 10.okt, selv om det er ikke er helt på topp teknisk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 6.oktober illustrerer veldig bra en av de største svakhetene med dette objektivet, nemlig den mindre bra bokehen. Mye tilfelles med 50/1.8 på dette området. Du er inne på noe der. Jeg brukte min 35mm i fjor, og slet litt med det samme. Tom Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Så lenge man ikke har skarpe lyskilder i bakgrunnen er bokeh'n ganske fin, eller om man bruker objektivet på største blender, men de femkantene er ikke alltid kledelige. Lite inspirert om dagen, så det blir ikke voldsomt flotte greier: 14. Oktober: 15. Oktober: På vei hjem, på sykkel. Akkurat idet jeg hadde tatt bildet begynte bussen å kjøre, og jeg måtte tråkke i vei med kameraet på styret. Litt småskummelt. 16. Oktober: Den andre hobbyen min. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 17. Oktober: Var ute på sykkeltur fredag morgen og måtte stoppe for å ta noen bilder. Dessverre var pulsen litt høy og kamerahånden litt skjelven. Andre bilder fra turen Lenke til kommentar
khorne Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 17. Oktober:Var ute på sykkeltur fredag morgen og måtte stoppe for å ta noen bilder. Dessverre var pulsen litt høy og kamerahånden litt skjelven. Dette likte jeg. Flotte og rolige farger som går godt sammen. Og denne sliken til blomsten, ute av fokus, lager en dybde i bildet. Linjer innover man kan følge. Ellers synes jeg ikke det mangler så mye skarphet. Ihvertfall ikke på denne oppløsningen. Det går på en måte godt i helheten til bildet. Om jeg vil pirke på noe så føles det litt avkappet i toppen for meg. En litt tettere crop i underkant burde rette opp denne ubalansen. Men først og fremst: Flotte farger og behagelig stemning! Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Takk for kommentar khorne! Det ser brukbart ut i lav oppløsning, men blir nok ikke voldsomt flott i A3. I tillegg er endel utbrent. 18. Oktober Var på vei ut døra da jeg kom på at jeg ikke hadde tatt et eneste bilde i løpet av dagen. Så det ble et lite spennende bilde: 19. Oktober Ikke min beste morgen: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg likte også godt 17. oktober. Men det bør beundres med nesetippen litt unna skjermen. Synes egentlig ikke utbrentheten skjemmet noe særlig her. Men hva er dette på 16. oktober? Middleburn? Trodde jeg hadde sett litt sykkelutstyr, men dette merket har jeg ikke hørt om før. Full Speed Ahead derimot er kjent. Hva slags sykkel er dette egentlig? Sikkert en terrengsykkel siden jeg ikke kjente til pedalarmen og skivene foran. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg likte også godt 17. oktober. Men det bør beundres med nesetippen litt unna skjermen. Synes egentlig ikke utbrentheten skjemmet noe særlig her. Men hva er dette på 16. oktober? Middleburn? Trodde jeg hadde sett litt sykkelutstyr, men dette merket har jeg ikke hørt om før. Full Speed Ahead derimot er kjent. Hva slags sykkel er dette egentlig? Sikkert en terrengsykkel siden jeg ikke kjente til pedalarmen og skivene foran. Det er en selvbygd sykkel med komponenter fra ymse leverandører. Det er bare boltene som er fra FSA, kranklageret er SKF, kranken er fra Middleburn, og ramma fra Pace. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg likte også godt 17. oktober. Men det bør beundres med nesetippen litt unna skjermen. Synes egentlig ikke utbrentheten skjemmet noe særlig her. Men hva er dette på 16. oktober? Middleburn? Trodde jeg hadde sett litt sykkelutstyr, men dette merket har jeg ikke hørt om før. Full Speed Ahead derimot er kjent. Hva slags sykkel er dette egentlig? Sikkert en terrengsykkel siden jeg ikke kjente til pedalarmen og skivene foran. Det er en selvbygd sykkel med komponenter fra ymse leverandører. Det er bare boltene som er fra FSA, kranklageret er SKF, kranken er fra Middleburn, og ramma fra Pace. Ble også litt satt ut av Middleburn. Er ivrig syklist gjennom mange å men har aldri hørt om dette merket. Fint å få det avklart. Er veldig nyssgjerrig så jeg kan gjerne tenke meg å se bilde av hele sykkelen med spec. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Ble også litt satt ut av Middleburn. Er ivrig syklist gjennom mange å men har aldri hørt om dette merket. Fint å få det avklart. Er veldig nyssgjerrig så jeg kan gjerne tenke meg å se bilde av hele sykkelen med spec. Her er bilde av sykkelen, ikke det beste, men det får duge: Specs: Ramme: Pace RC303 Gaffel: White Bros DT 1.2 Bremser: Magura Louise FR 210mm/190mm med Goodridge slanger og klosser. Hjul: Hadley nav bak, Hope Bulb foran med DT Comp eiker og Syncros DS28 felg Gir: Shimano XT 760 Styre: FSA XC 281 Stem: Thomson X4 90mm Sete: Fi'zi:k Gobi Ti Setepinne: RaceFaxe XY Krank: Middleburn R7 armer, 24 og 36 tenners klinger og DMR Bash. SKF BXC 600 kranklager. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Utrolig lekker ! Jeg er litt usikker men, den ser ut som en kryssning mellom XC og skogstur/lekesykkel. Hva var tanken med den. Var den for ritt eller raske koseturer. Vekt? Har du importert delene (ramma) selv eller finnes norsk forhandler Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Utrolig lekker ! Jeg er litt usikker men, den ser ut som en kryssning mellom XC og skogstur/lekesykkel. Hva var tanken med den. Var den for ritt eller raske koseturer. Vekt? Har du importert delene (ramma) selv eller finnes norsk forhandler Ramma kan bygges både som en solid xc-sykkel og en lett all-mountain. Min er bygget veldig solid, kanskje litt i overkant, men de fleste delene er allikevel ikke allt for tunge. Har aldri vært med på et sykkelritt, så den brukes til turer i marka, gjerne med mye ujevnheter. Vekten er jeg ikke sikker på, men tipper i overkant av 12kg. Dekkene er forholdsvis tunge, rundt 900 gram stykket, så her kunne jeg ha spart mye, men det ville gått utover nedoveregenskapene. Den er ingen fryd å sykle på asfalt og grus, men det prøver jeg uansett å unngå. Nå over til det denne tråden egentlig er ment for. 20. Oktober Det har blitt lite fotografering i det siste, og dette var det beste jeg fikk til denne dagen. Synes det er litt artig at men lett ser hva det er når bildet er litet, men når man ser den store versjonen blir det litt vanskeligere. 21. Oktober 22. Oktober Her har jeg ekperimentert litt med variabel fokus. 1/2 sekund eksponering hvor jeg hadde fokus på minimum og så vred den mot uendelig. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jøss, for en effekt på 22. oktober. Ser ut som noen har sluppet løs en drøss med ballonger. Effektfullt er ordet ja. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Jøss, for en effekt på 22. oktober. Ser ut som noen har sluppet løs en drøss med ballonger. Effektfullt er ordet ja. Effekten er artig, men er ikke helt fornøyd. Måtte bruke objektivet helt åpent for at ikke ballongene skulle bli femkantede, og derfor ble lukkertiden litt kort. Skulle gjerne hatt resten av bildet litt mer tydelig, men det var vanskelig å få til på et halvt sekund. 23. Oktober Yoyoyo Acapulco på U1: Det var ganske kjedelig lyssetting (men musikken var ikke kjedelig), og et litt videre objektiv kunne vært en fordel. Min favorittmusikkvideo: Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 24. Oktober Litt kjedelig motiv, og utsnittet kunne også vært bedre. 25. Oktober Ungkarsmiddag: 26. Oktober EXIF viser 27., men jeg hadde glemt å stille klokka i kameraet. Satser på at de siste dagen blir bedre enn dette her. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Da var festen over for denne gang. Artig utfordring som har fått meg til å ta mye mer bilder enn jeg normalt ville gjort, og 35mm'ern vil nok fortsett å være mitt standardobjektiv. En fin brennvidde og så tar det lite plass. Her er de siste: 27. Oktober 28. Oktober 29. Oktober 30. Oktober 31. Oktober En skulptur av Rina Eide Løvaasen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Der kom det en bunke flotte bilder til. 29. Oktober viser hvor kjip en regnværsdag kan være, og 30. var besnærende enkel i sin form. Takk for innsatsen; og håper du blir med på neste runde. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Flott rød-farge på den 28.oktober RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå