8086 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Har litt sjaber økonomi for tiden, og ser meg nødt til å selge utstyr jeg bare bruker av og til. Skal derfor prøve å få solgt en kitlinse og en "superzoom"-linse for å få noe penger i kassa. Hvor lønner deg seg å gjøre dette hen, er det noen steder (kjøp/salg fora) som er mer populære enn andre? Spørsmål to er hvor mye jeg kan ta for Schneider Kreuznach D-XENON 18-55 3.5-5.6 (Samsungs versjon av Pentax DA 18-55, nypris 1900kr), helt ubrukt Pentax DA 18-250, brukt i fire uker, billigste nypris i Norge er 3999kr. Tror jeg ikke har kvittering på kitlinsa, men kvittering til 18-250 kan jeg sikkert rote fram. Vil mangel på kvittering ha nevneverdig utslag på prisen? Endret 2. oktober 2008 av 8086 Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Bruktmarkedet på www.foto.no Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mangel på kvittering vil påvirke prisen. Kjøper kan tro det er tyvgods (og dermed bli heler), kjøper kan tro objektivene er kjøpr i utlandet eller som gråimport og få trøbbel med evt. reklamasjon/garanti. Også når kjøprt i Norge kan kjøper på trøbbel med reklamasjon/garanti når kvittering mangler. At objektivene er "helt ubrukt" har lite å si for verdien. Det er fortsatt bruktsalg. Utover markedet på www.foto.no kan du prøve finn.no eller qxl.no. Også forumet her har eget bruktmarked. Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Schneider Kreuznach D-XENON 18-55 3.5-5.6 får du helt ny til 885kr hos scandinavianphoto, så den er ikke verd spesielt mye. Kit-objektivene til Samsung er forbilledlig billige sammenlignet med identisk glass med Pentax-merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå