Gå til innhold

tips til bygging av øvingslokale

RotteHale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eggekartonger er mye brukt, men en bedre løsning er å lekte ut veggen med 48 mm reisverk, legge i 50 mm glavaplater og kle veggen med filt. Det er forholdsvis rimelig. Det er mer enn ett lydstudio som er laget på denne måten. Lager man "trappetrinn" av reisverket, gjerne med litt "feil vinkel", et par cm holder, slik at veggen ikke blir helt rett og man unngår motstående reflekterende flater, blir det enda bedre.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Castor har den beste løsningen. Vil dere derimot unngå å bruke penger, kan dere henge gamle pledd/dynetrekk/flagg etc på veggene. Pass på at det er noe luft i mellom tøy og vegg.

Husker forresten at jeg sykla x antall turer med bagasjebrettet fullt av eggepapp til vårt øvingslokale. Ble veldig bra!

Edit: Det viktigste er som sagt å bryte rette flater og vinkler.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Går du for eggekartong, vær klar over et par ting- det isolerer ikke rommet mot støy, verken ut eller inn. Man får altså ikke noen støydempende effekt av dette, det er kun romklangen man får gjort noe med. Dessuten foreslår jeg at du i første runde setter opp kartongen i "sjakkmønster". Jeg har vært med på å kle rom med eggeplater, der rommet ble så dødt at det ble veldig vanskelig å synge reint i rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...