Reid Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Beklager hvis jeg spør om velkjente ting, men jeg har ikke funnet denne informasjonen på noen Internett sider. Jeg er interessert i VapoChill, men jeg ønsker å kjøpe et system som kan brukes på alle komponenter som "krever" kjøling. Er det noen som vet om det er mulig? Hilsen Reid Lenke til kommentar
gaffa Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg er ganske sikker på det bare er cpu man kan kjøle med vapochill... har ikke sett noe annet iaf Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 du kan jo kjøpe 3 vappo da (cpu, vpu, Nb) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vapochill kan kun brukes til en ting (f.eks CPU). Og jeg tror ikke du vil ha -30 grader på harddisken din Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Pt må du ha vannkjøling på GPU og NB i tillegg til eventuell Vapo. Mao Vapo er kun for CPU. Hvilke løsninger fremtiden vil bringe gjenstår å se - de vil sannsynligvis lansere en kombo dvs. Vapo og vann integrert. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vapochill kjøler kun ned CPU. Det jeg har sett er at folk bruker å montere vannkjøling i tillegg til Vapo'n. Da kan du kjøle CPU med Vapo, og GPU/VPU, chipsett, HD og Strømforsyning med vann Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Gjør som julepynt sa... kjøp 3stk. Eller så kan du jo montere vannkjøling inni kabinettet sammen med vappo'n. Bare hvis du har rompa full av gryn det da. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Her kan du se hvordan det kan bli med vannkjøling pluss vapo: http://www.vapochill.com/nyhederPro/visnyh...32&DatabaseID=1 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Her er et oppsett med 2 stk vapochill: Pentium 4 @ 4.44 ghz... Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har lenge gått å tenkt på å lage et vannkjøings system der vannet i systemet blir kjølt ned av vapo elementet i stedet for radiator og vifte, tror det ville ha gått men må nok ha noe greier i vannet så det ikke fryser, noen forslag? Eventuelt idèer om hvorfor det går/ikke går? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har lenge gått å tenkt på å lage et vannkjøings system der vannet i systemet blir kjølt ned av vapo elementet i stedet for radiator og vifte, tror det ville ha gått men må nok ha noe greier i vannet så det ikke fryser, noen forslag? Eventuelt idèer om hvorfor det går/ikke går? En Vapo vil være bortkastet i den sammenhengen da den er designet for å kjøle ned en CPU (som har liten overfalte). Alternativer vil være å lage en løsning hvor en kompressor kjøler ned en tank med vann (laget i varmeledende metall). Eller eventuelt kjøre en Vapo på en vannkjølingsblokk, men da vil vannet trolig ikke bli kjølt effektivt nok. Ellers er det mange måter å kjøle ned vannet på. Om du bor i nerheten av en bekk eller lignende, kan du jo alltidt plassere radiatoren i den? Har du en stor fryseboks eller ett kjøleskap av stor type (som er gammelt nok til at du vil ofre det da det ikke vil vare lenge) kan du jo alltids plassere radiator i den. En annen ting som er vesentlig er at vannpumpen må tåle dette. Når det gjelder vannet er det nok flere løsninger som vil fungere, men du må også tenke på hvordan vannet blir påvirket av tilsetningsstoffer, eksempelhvis hvordan vannet vil ta til seg varme når det er benyttet slike tilsetninger. Når alt kommer til alt er det nok en lettere løsning å benytte en Vapo til CPU og peltier til andre komponenter. Men da må en ha en PSU som leverer nok juice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå