Gå til innhold

Nintendo kunngjør ny DS (DS)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som i at DS fokuserer på singleplayer mens Wii fokuserer på multiplayer.

DS er spekket med multiplayer spill, så det kan det ikke være. Den har også mulighet å koble mot andre DS spillere, og mot Wii'en.

Så "singelplayer" er den langt ifra.

Jeg vet at det fins fullt av multiplayer spill til DS og mange singleyplayer spill til Wii. Jeg har en drøss av dem selv. Vi har kanskje forskjellige meninger ang. det punktet. Men det er vanskeligere å få til lokal multiplayer på DS enn på Wii. Det krever at du har tilgang til to DS'er og gjerne 2 utgaver av det samme spillet. På Wii trenger du bare å kjøpe en ekstra kontroller. Det er også forskjeller mellom spillene. Super Smash Bros fins kun til hjemmekonsollene. Pokemon til Wii er multiplayer fokusert, Pokemon til DS er singleplayer fokusert. Nintendo pushet ekstra kontrollere til Wii ved å selge et spill(Wii Play) sammen med dem.

Det er vel bare et spørsmål om hvordan man ser på det.

Med tanke på kameraet kan DSi for øvrig også referere til "eye". Nintendo har som alle vet brukt ordlyder før(we->wii)

Lenke til kommentar
Da har jeg forhåndsbestilt den i hvert fall. Gleder meg til november :devil:

Hvor og for hvor mye?

Så lenge du ikke bor i Japan så tror jeg ikke det hjelper å si det :tease:

Jøss! Er du japansk, eller har du flyttet?

Gud jeg har så lyst å lære Japansk, men er ikke lett. Får bare nøye meg med å gjenta settninger fra film! :blush:

Lenke til kommentar
Er helt klar over at den har WiFi støtten, problemet er at den ikke støtter WPA kryptering,

Ah, da henger jeg med. Håper virkelig de har klart å implementere støtte for kryptering nå, selv om jeg ikke vil ha store forhåpninger.

Jeg vil tro det er svært sannsynlig at WPA-støtte er implementert denne gangen. WPA er nok en god del mer utbredt i dag enn da DS først kom ut, og mange kunder vil derfor være interessert i en slik støtte.

Lenke til kommentar

Smart move å lansere denne her, med tanke på den sinnsyke piratkopieringa som pågår om dagen. TopToy DS, R4, N5, M3 Real etc etc etc. Koster jo under 150 kr å piratkopiere 40 spill på ein liten kassett, jo. Har sett ein del sutring på nett om denne nye versjonen, at det rett og slett ikkje er nok nye ting på den, men eg forstår avgjørelsen utrolig godt. Nedlastingskjøp er så utrolig mykje lettere å ta på impuls etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Smart move å lansere denne her, med tanke på den sinnsyke piratkopieringa som pågår om dagen. TopToy DS, R4, N5, M3 Real etc etc etc.

Ehhh, de vil jo fungere på DSi også. Den har samme spill kort inngang som DS, bare at den har itillegg et SD inngang for lagring av "Nintendo shop" spill du kan laste ned.

Men du neppe hjelpet deres kamp mot piratvirksomhet siden du har nå informert folk hva de må leite etter....

Jeg håper også at pga denne SD'en at de kan patche spill...for det virkelig trengs på mangen!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Hvilke spill føler du har trengt dette?

Vel, igår f.eks. spilte jeg CLubhouse games (noe jeg synes er det beste kjøpet du kan ha for DSen). Jeg skulle til å spille sjakk og hva ser jeg? Jo, de ha gjort feil i spillet! Kongen og Dronningen står på feil/motsatte plasser! Dette gjør sjakk ubrukelig/feil med tanke på strategi og spilling. Kunne lett fikses med patch.

Ganske sjokkerande at de klarte å gjøre den feilen.

Det er også mye små ting som kunne forandres/fikses på flere RPG spillene som DSen har. Mangen har helt på jorde meny UI og sortering på inventory.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ja, da ble det ny DS på meg i dag da :new_woot:

Gratulerer. :D Ser det ligger en del ute på Ebay, det frister.

Omg, bor du i Japan? :p

Hva med å lese noen få innlegg oppover...?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...