Gå til innhold

Kritikk og hjelp til logo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet i en liten stund og mekket sammen en logo.

Ikke er den spesielt pen eller bra, men med tanke på at den er laget i paint ble jeg ganske fornøyd.

(Litt for enkelt til å fyre opp Photoshop)

Prøv å se om dere kan klare å lese teksten. Den står også under bildet i spoiler.

Det som var målet var å få til å speile teksten.

Forslag og endringer tas imot med stor glede.

GninnorD_snettaN.bmp

NattenS DronninG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig enig med de andre.

Kan jo legge inn noen "krav" til en god logo da, i alle fall de vi har lært på skolen:

Den skal være like pen i stort som i lite format,

Den skal være like pen i sort hvit som i farger (det er jo helt riktig på din da :))

Den skal være si noe om produktet/bedriften (aner ikke hva du skal bruke logoen til)

Det var bare noen tips til en god logo :) lykke til a og jeg synes at selv om logoen var litt uleselig så var den ganske stilfull og kul.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter hvert blir det meste gjenkjennelig, men det er en stor fordel at en logo er det fra starten av. Her har du (for mitt vedkommende) bommet stygt ved at jeg over hodet ikke oppfattet den øverste teksten, og bare lurte på hva det skulle forestille. Briller var mitt eneste alternativ.

Det nederste ordet gav heller ingen solid mening alene, og p.g.a. tøddelen over o'en satt jeg igjen med ordet "Drønning" (bølge-drønning), og er helt lost med tanke på eventueløle budskap du har ment å formidle.

Forøvrig er et veldig godt tips i logosammenheng å holde det hele enkelt og stilrent så det tar kort tid å oppfatte og er lett omsettelig i forskjellige sammenhenger fra web-header (lite format med lav oppløsning) til folie i opptil metervis på et vindu, en bil o.l.

Lenke til kommentar

At den ikke manglet, understreker egentlig bare hvor vanskelig det er å oppfatte riktig "budskap".

Nå har du forøvrig begynt å bevege deg i en retning som tilfredstiller krav til rask oppfattelse og fleksibel bruk, men det er fremdeles elementer av misforståelse som er ganske fremtredene; T'ene blir fort, for noen, til en "d" og en "b", og "S"'en vil nok fremdeles forsvinne for noen/mange.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...