Opherius Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 hei! jeg lurte bare om det er nødvendig eller en must å reformatere pcen før det settes i ett nytt hovedkort? Jeg satt i ett nytt hovedkort, ram og prosessor. jeg fikk startet maskinen osv, men helt til jeg fant ut at USB koblingene og vifta på strømforsyningen ikke ville gå. tastatur og mus funket ikke på USBene, mens de funket på ps2 tilkoblingene av mus og tastatur (de grønne og lilla tilkoblingene). Samtidig når pcen skulle starte, fikk jeg warning om at det ikke var noe IDE kontant til hovedkortet, eller noe slik. Men jeg hadde jo koblet det til med den lange flate breie kabelen. Hadde også koblet til USB kontantene i hovedkortet. Jeg skiftet alt til det gamle fordi jeg vurderte å reformatere, men her slo det seg også. Den gamle CPU vifta gnistret og stoppet. Heldigvis var det ikke den nye. Etter det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan jeg bare sette i nytt hovedkort uten å reformatere eller noe slik? Setter stor pris på svar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 1) jeg lurte bare om det er nødvendig eller en must å reformatere pcen før det settes i ett nytt hovedkort? 2) Samtidig når pcen skulle starte, fikk jeg warning om at det ikke var noe IDE kontant til hovedkortet, eller noe slik. 3) Den gamle CPU vifta gnistret og stoppet. Har tillatt meg å nummerere spøsrmålene dine. 1) Det er ikke et must å måtte reinstallere Windows etter bytte av hovedkort. Det anbefales ofte for å sikre at systemet er stabilt etter hovedkortsbytte. Hvis det nye hovedkortet har annet chipsett må må minimum gjennom en repair for å få riktige drivere på plass. 2) Her må vi få eksakt feilmelding. "IDE kontant" eksisterer ikke på PCer. 3) Gnistring fra CPU-vifte tyder på hardwarefeil/kortslutning. Lenke til kommentar
Opherius Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 1) jeg lurte bare om det er nødvendig eller en must å reformatere pcen før det settes i ett nytt hovedkort? 2) Samtidig når pcen skulle starte, fikk jeg warning om at det ikke var noe IDE kontant til hovedkortet, eller noe slik. 3) Den gamle CPU vifta gnistret og stoppet. Har tillatt meg å nummerere spøsrmålene dine. 1) Det er ikke et must å måtte reinstallere Windows etter bytte av hovedkort. Det anbefales ofte for å sikre at systemet er stabilt etter hovedkortsbytte. Hvis det nye hovedkortet har annet chipsett må må minimum gjennom en repair for å få riktige drivere på plass. 2) Her må vi få eksakt feilmelding. "IDE kontant" eksisterer ikke på PCer. 3) Gnistring fra CPU-vifte tyder på hardwarefeil/kortslutning. Ok. dette er meldingen jeg får opp: IDE drive doesnt exist or ALL primary partitions are occupied........ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har du IDE-enheter koblet til hovedkortet? Lenke til kommentar
Opherius Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Har du IDE-enheter koblet til hovedkortet? Ja, har koblet IDE kabelen til hovedkortet. Fra CD/DVD rommen Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Starta du en ny tråd?:O Lenke til kommentar
creaT Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har du IDE-enheter koblet til hovedkortet? Ja, har koblet IDE kabelen til hovedkortet. Fra CD/DVD rommen har du kobla "system" på hovedkorte og "primary"/"secundry" på dvd-romen.? dette står på de forsjelige kontaktene på IDE kablen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå