radivx Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Underlig... har du legotårn selv?... Hva med å sende initComm med lego software et par ganger... Vil du hjelpe meg med å få den til å fungere? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg bruker Lego Mindstorms i forbindelse med min hovedfagsoppgave i informatikk, så jeg har et tårn og en RCX hjemme, men jeg har aldri brukt tårnet til annet enn å overføre programmer til RCX'en. Den standard Lego softwaren bruker jeg ikke, så den kjenner jeg ikke til. Jeg tror alt som skal til for å "vekke" tårnet igjen er å sende noe fra det. Såvidt jeg vet gjelder dette problemet kun seriell-versjonen av tårnet, og ikke USB-versjonen. Du har seriell-versjonen, ikke sant? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 jess.. hvis du er informatikkfyr... kunne du ikke prøvd å finne ut noe artig da... jeg bruker heller ikke orginalsoftware... men VB og spirit.ocx... men når den kommuniserer med ir tårnet får ikke andre progs gjørede det av windows... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Finne ut noe artig?? Hva mener du? Hvorfor skal du ha flere programmer som kommuniserer med tårnet samtidig? Hva er det egentlig du prøver å få til med det tårnet ditt? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Jeg prøver å få legotårnet mitt til å fungere som infrarød reciver. Slik at jeg kan bruke en fjernkontroll (sånn standard utbytte kontroll) til WinAmp/windows Media Player og andre software. Det hadde også vært tøft hvis jeg kunne brukt IR Toweret som fjernkontroll til TVen Jeg lurte på om du kanskje kunne leite ut en utvei for meg! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Alt dette burde være fullt mulig med WinLIRC. Antakelig må du i tillegg ordne et eller annet program som holder tårnet våkent (dvs. sender en en kort melding til det med jevne mellomrom). Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 jeg får det bare ikke til å fungere jeg Kunnne du testet om det virket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå