radivx Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Fins dette? Har en del ir sendere/kontroller.. trenger bare en tøff, billig mottaker helst USB... og trenger programerbar software (fins dette gratis på nettet?)... Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hammar.no har en del IR produkter.. blant annet IR motaker for styring av WinAmp.. OcShoot har en guide for denne http://www.ocshoot.no/infrewa.htm Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Kanskje feilpostet? Case Mods? Tror ikke det.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 nei det var i case mod med vilje... hadde tenkt å lage infra rød mod Og infrarød er en "luksusvare" akkurat som hele casemod systemet er :smile: Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvorfor USB egentlig? Vis du tenker på hastigheten tror jeg nok ikke at det er noe forskjell mellom USB og seriell. Så, vis du nå går for seriell kan du kjøpe delene for ca. 60 NOK på Elfa, og guide finner du her: http://hem.passagen.se/rapideye/ir-receiver.html Programvare koster ingenting, WinLIrc skal vist være ganske bra. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få Lego Mindstorms toweret til min bror til å fungere? Noen som har erfaring? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 hva er ir-greier?? og hva gjør de?? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 vel... hvis du kommer fra oslo, mem bor foran pcen... så burde du kansje se mer på tv... IR = Infra Red og er lys med en spesiell bølgelengde vi ikke kan se... brukes til sending og mottaking og er viktig i fjernkontroller... (det er fordi det er lys at bordet + annet av og til står i veien for fjernkontrollen) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 takk, men la oss si at jeg lager en sånn en. hva kan jeg bruke den til?? er den til noe nytte?? kan den komunisere med fjernkontrollen til tv'en?? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 hvis du lager et fungerende ir tower til PC kan du i prinsippet styre med TVens eller i hvertfall billige "utbyttekontroller". Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ville bare legge til at det ikke lønner seg å ta den late veien ved å kjøpe ferdig mottaker på komplett (tekram), disse er ikke støttet i noen "fjernkontrollprogram"/plugins. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg har oxo problemer med Lego sin IR sender... damn der har vi det... det er en sender... ikke mottarker... og ikke tale om jeg demonterer RCXen til bruttern' som koster 1000kr Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Vet noen om ATI sine fjernkontroll saker fungerer? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Noen grunn til at det ikke skulle fungere? Tror de tester det før de selger det Men hvis du mente om det funket med gratis programmvare og lego-senderen så vet jeg ikke. Hvorfor ikke gjøre som det ble foreslått i en tidligere post å kjøpe på feks. elfa? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 gidder ikke bygge selv Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvis du ser på denne siden så finner du et par tester som hw.no har gjort av fjernkontroller og mottakere. Kanskje du finner det du leter etter der?? Lenke til kommentar
SiS 6326 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hvorfor USB egentlig? Vis du tenker på hastigheten tror jeg nok ikke at det er noe forskjell mellom USB og seriell. Så, vis du nå går for seriell kan du kjøpe delene for ca. 60 NOK på Elfa, og guide finner du her: http://hem.passagen.se/rapideye/ir-receiver.html Programvare koster ingenting, WinLIrc skal vist være ganske bra. noen som har prøvd dette...tenkte å prøve, lurer på om det funker... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Skal prøve snart, er bare så helsikes dyrt å bestille over nettet, så jeg må dra opp til Elfa med trikk eller buss. Kanskje drar jeg i overimorgen, blir sikkert ferdig den kvelden. Lenke til kommentar
SiS 6326 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 flotte greier....post et review når du er ferdig... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har oxo problemer med Lego sin IR sender... damn der har vi det... det er en sender... ikke mottarker... og ikke tale om jeg demonterer RCXen til bruttern' som koster 1000kr Lego tårnet er både sender og mottaker, men problemet med det er at det "sovner" hvis det er inaktivt en stund, og må aktiveres igjen før det kan motta noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå