Gå til innhold

Må Quick Charge Kit skrus av når batteriene er fulle?

Jozan

Anbefalte innlegg

Har akuratt kjøpt meg Quick Charge Kit til 360.

Fungerer bra, men jeg lurer på om det er OK å bare la batteriene stå i etter at de er fulladet. Regner med at det er greit og at den liksom slutter å lade. Står liksom ikke noe om det. Men samtidig er det jo ofte sånn at man ikke skal "Overcharge". Hadde bare vært litt kipt å herpe både batteriene og ladern liksom.

Husk at det er Quick Charge jeg snakker om og ikke Play and Charge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg har i batteriene heletiden og bytter fram og tilbake med kontrollen, har ikke merket noe dårligere batteri tid

Lenke til kommentar
Overcharge er vel et ikke-eksisterende problem med moderne lithium-ion-batterier, så vidt jeg vet. Det er allikevel ikke bra for batteriet å holde såpass høy temperatur hele tiden :)

Ni-Mah, og Ni-Cd er såvidt jeg vet mye tryggere enn Lipo-batterier. Overlader du sistnevnte er du nesten garantert at det eksploderer eller begynner å brenne. Dessuten er det laderen som bestemmer om ett batteri blir overladet eller ikke.

Lenke til kommentar
Much attention is focused to avoid over-charging and over-discharging. Commercial lithium ion packs contain a protection circuits that limit the charge voltage to 4.30V/cell, 0.10 volts higher than the voltage threshold of the charger. Temperature sensing disconnects the charge if the cell temperature approaches 90°C (194°F), and a mechanical pressure switch on many cells permanently interrupt the current path if a safe pressure threshold is exceeded. Exceptions are made on some spinel (manganese) packs containing one or two small cells.
Lenke til kommentar

Åh, beklager. Jeg ser nå at vi ikke snakket om helt samme type batteri. Lithium-ion Polymer-batterier som blir brukt til radiostyrte modeller pleier i alle fall ikke å ha en slik sikring, men i stedet en egen type lader. Hvorvidt dette også er tilfelle ved batteritypen du nevnte vet jeg ikke. Jeg kan ikke sette meg inn i dette på dette tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...