Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Black Screen of Death

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen!

Nå har jeg brukt hele dagen på å prøve å løse dette problemet.

Min gamle data (en gammel Compaq) har jeg brukt som mail/web-server en god stund nå med Windows 2000. Så tenkte jeg det var på tide å oppdatere til Windows 2000 + SP4. Jeg fikk tak i en CD hvor man har muligheten til å installere Windows 2000 Pro, Windows 2000 Server og Windows 2000 Server Advanced hvor alle inkluderer SP4. For å sjekke om dette fungerte med alle programmene mine installerte jeg dette først på en annen PC jeg har liggende og alt gikk feilfritt. Så jeg tok backup av alt jeg hadde på serveren og begynte installeringen. Alt gikk bra helt fram til installasjonen restartet serveren (delen etter formatering + kopiering av filer). Da kom jeg til skjermbildet hvor jeg skulle velge hvilken Windows 2k versjon jeg ville installere igjen. Jeg trykker på "Boot from harddrive" (som jeg gjorde med den andre pcn) men da møtte jeg kun en helt svart skjerm. Ingenting.

Etter jeg hadde prøvd uendelige forsøk, med 2 forskjellige skjermer (en lcd, en crt), fikk jeg panikk og bestemte meg for å gå tilbake til Win2k uten SP4 (den jeg opprinnelig hadde). Så jeg installerte, men etter rebooten ble jeg møtt av en helt svart skjerm igjen. Jeg prøvde, bare for å se om det virket, å installere Ubuntu på den og det fungerte visst. Men ingen av mine Windows 2000 eksemplarer vil gå lenger enn til rebooten.

Jeg prøvde å komme meg inn i BIOSen, men jeg fant ikke noe tegn til "Press F<tall> for BIOS" under noen del av oppstarten jeg ser før black-screen kommer. Jeg hamret inn alle F-knappene under oppstarten, da kom jeg til en liten meny hvor jeg kunne se info om dataen og sette på Power-On password, men ikke noe mer enn det.

Er det noen som har noen anelse om hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Jeg tenkte kanskje det var noe med skjermkortet (Hercules 3D Prophet 8500 Series), men siden jeg ikke fikk installert Windows2k uten SP heller er det vel ikke det?

Takk,

Nicholas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruker du Win2000 når XP finnes? Bedre, sikrere osv.

Er ikke det tyngre å kjøre? Denne PCn har veldig lite hestekrefter :p 450 MHz er det tror jeg. Men jeg kan prøve å installere XP for morro etter jobb idag!

Har du prøvd med en 2000 cd som ikke er en piratkopi ?

(har denne maskinen innebygd skjermkort i tillegg til det Hercules kortet ?) ...

Nei og nei :p

Endret av flettial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...