K_59 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hei, befant meg på Børøya da gamle 'D/S Børøysund' tutet seg gjennom Børøysundet inn mot Stokmarknes i juli da den var på besøk. Har ikke før prøvd å konvertere fargebilder til B&W men syntes anledningen bød seg. Brukte Adjustments/B&W, satte Hue til 35 og saturation til 5%. Syntes de verdiene funket? Er det andre måter som egner seg bedre? Oly. E-510 med ZD 14-54mm f/2.8-3.5 54mm, 1/400 sek. f/4,5 ISO 200 Endret 3. oktober 2008 av K_59 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det bildet her kledde ihvertfall svart/hvitt best. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tankene går til Ivar Medaas, så sånn sett har du truffet godt med tittelen. Jeg synes også at bildet egner seg best i svart/hvit form, ettersom det ser ut som det kunne ha vært fra gamle dager da. Lenke til kommentar
K_59 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Tankene går til Ivar Medaas, så sånn sett har du truffet godt med tittelen. Jeg synes også at bildet egner seg best i svart/hvit form, ettersom det ser ut som det kunne ha vært fra gamle dager da. Takker for svar, ville bare prøve B&W for å prøve å få litt stemning fra gamle dager da den gikk rutetrafikk her i Vesterålen. Har som sagt lite erfaring med B&W redigering av fargebilder men det funka vel ok. Hadde kanskje passet bedre å fått til en komposisjon uten brua og andre nymotens ting men det får så være. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 BW er definitivt best, men syntes at broen ble veldig forstyrrende i forhold til båten.. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Enig i at broen trekker en god del av oppmerksomheten, men jeg satt igjen med inntrykket av at den var en del av motivet. Jeg ser altså ikke på den som noe som er i veien. Endret 3. oktober 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå