Gå til innhold

Hvordan få lyd med bruk av hdmi på lcd skjerm uten høytalere og lydutgang?

Max_Drunk

Anbefalte innlegg

Da kommer det ny lcd skjerm på døra i mårra tidlig.Og jeg har en gammel 360 premium som er uten hdmi.men en på jobben kjøpte seg arcade med hdmi og ville gjerne bytte med meg.på den nye skjermen er det kun vga og dvi-d inn.og jeg har en hdmi kabel som går over i dvi-d.men da får jeg jo problemer med lyden.kan jeg da bruke hd av-kabelen og hdmi->dvi-d kabelen samtidig?tenkte da på å kjøre hd av-kabel på lydanlegg og hdmi->dvi-d kabel inn på skjermen.og et siste spørsmål:blir konverteringa fra hdmi til dvi-d veldig mye bedre en fra hd av-kabelen til vga?har ikke så veldig peiling på alt dette her :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo da.har hdcp.det viste jeg.og nå er skjermen på plass.lekker!og har to xbox konsoller her.koblet den ene med hdmi og den andre med vga.og yes.er storforskjell på bildekvalitet.fant også ut at det var fysisk umulig å ha hdmi og hd av kabel i konsollen samtidig.

Lenke til kommentar
Det finnes et adapter (følger ihvertfall med elite, muligens arcade og) som du kobler til xboxen, med lydutganger.

Eller, hvis anlegget ditt har HD-video inn/ut, kan du kjøre HDMI fra xboxen til anlegget, så HDMI fra anlegget til TV.

har ikke hdmi på anlegget.

men er det noen som vet hvor jeg får tak i et sånt adapter med lydutgang som kobles til xbox?eller hva det adapteret heter?

Lenke til kommentar

Selv nektet eg å gi meire penger til MS for det adapteret...eg tok regelrett å mekket sammen ein egen jalla løsning ved hjelp av ein ekstra komponent kabel eg hadde liggende :p

Så fikk eg ihvertfall mulighet for optisk lyd og HDMI samtidg ;)

Lenke til kommentar
Selv nektet eg å gi meire penger til MS for det adapteret...eg tok regelrett å mekket sammen ein egen jalla løsning ved hjelp av ein ekstra komponent kabel eg hadde liggende :p

Så fikk eg ihvertfall mulighet for optisk lyd og HDMI samtidg ;)

en liten luring der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...