Gjest Urolig kamerat Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har en venn som på et halvt år har gått fra å være lubben til å bli sykelig tynn, etter min mening! Jeg har ikke peiling på hvordan dette har gått til, men alt så ut til å bare falle av han Noen som kan ha peiling på hva han driver med? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Slanker seg? Spør han vel? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvis det er sykelig tynn han er så må du prate med han, ja. Kan være at slankingen har gått over styr. Slettes ikke uvanlig hos folk som i utgangspunktet har litt dårlig selvbilde. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Prat med han og vær oppmerksom på at han kan føle samtalen som et angrep og når du er underernært har du en utrolig kort lunte. Ikke formuler samtalen slik at han kan oppfatte det som et personangrep, bruk heller deg som utgangspunkt som samtalen frem til du vet om han ønsker oppmerksomher rundt tema. Ikke vær selvgod og tro at du vet bedre, det er tross alt hans kropp. Du bør ha holdningen om at han vet best og ikke stille for mange spørsmål til det han svarer, selv om du ikke tror det er hele sannheten. (still likevel spørsmål som viser at du er bekymret, vær personlig) Er han tenåring og har vokst litt i høyden også er det kanskje ikke noe å bekymre seg for... Det viktigeste er at du er der og ikke blir for masete om tema, er det en spiseforstyrrelse kan det forverre situasjonen. Om du etter å ha fulgt opp misstanken en stund fortsatt har misstanker om at det er en spiseforstyrrelse burde du konfrontere han med misstankene dine og evt sende en bekymringsmelding til legen hans, eller kanskje heller foreldre eller lærere om han er yngre. VIKTIG: Respekt; informer vennen din om hva du gjør og hvorfor og gi ham muligheten til å ta tak i ting selv. TIPS: Det er ofte lettere å gi innsikt til egen situasjon i denne type problemer ved å informere om rene fakta (Eksempel: Vekt, høyde, BMI...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå