noccy Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei! Jeg jobber i nettverk med XP. Mine private filer har jeg lagret på serveren i Mine Dokumenter, og ved avlogging synkroniseres denne med en lokal kopi (Frakoblede dokumenter), og motsatt når jeg er tilbake i nettverk. Problemet oppstår når nettverkstilkoplingen er treg. Jeg ønsker å jobbe i nettverket på grunn av e-post mm, men jeg vil jobbe med den lokale kopien av Mine dokumenter. Noen som forstår dette og kan gi et tips om hvordan man kan løse problemet? Lenke til kommentar
noccy Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Det må da være noen med samme problem? :-? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvilket problem er det som oppstår bortsett ifra at nettilkoblingen er treg? Lenke til kommentar
noccy Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg vil jobbe med dokumentene lokalt, slik at lagring mm går raskere. Samtidig vil jeg slippe å kopiere manuelt senere. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Men gjør du ikke det da? Du skriver jo det. Nå er det slik at når du gjør dine instillinger for offline files, spesifiserer du for hvilken type nettverkstilkopling som skal utføre hva. Det kan for eksempel være aktuelt å synkronisere alle dokumenter når man er tilkoblet et lan, men bare noen utvalgte, eller ingen dersom man er tilkoblet via modem. Eller man kan synkronisere den ene veien, eller andre veien ved en annen tilkobling. Du må nok selv gå inn og se hvilke innstillinger som er gjort, og så forandre de slik at de passer. Dersom det er en annen som har gjort disse instillingene for deg er det mulig at det er satt opp slik at det ikke synkroniserer dersom du er tilkoplet modem, og slik jeg oppfatter det er det sannsynlighvis det du definerer som et problem. Vær litt mer spesifikk med å definere hva problemet er, så kanskje du får et mer spesifikt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå