SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. jeg har nå et håpløst xfx 790i ultra når det kommer til mange ting.. men vil gjærne prøve et anned av samme slag, da jeg ikke ser kortet som fullstendig umulig, og det trenger vist mye kjærlihet for å fungere som man vil(dvs. mange timer med bios!). Dette kortet HATER bla.a mine to hærlige DDR3 crusial ballistix 2000mhz e.p.p.2 1gb dual DIMM's. Men etter mange timer bios og bytting om på brikkene har jeg vel egentlig funnet ut hvordan de fungerer med 790i ultra sånn ca.. Nå er problemstillingen min mere slik at jeg trenger et hovedkort av denne serien som kan være litt snillere med cpu vcore.. Skal jeg velge Asus Striker II Extreme eller Evga sitt 790i Ultra? (ikke black ed.) høres ut som evga har masse bra kort, men hører lite/ingenting om Asus sine.. Endret 2. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hvor mye ram sitter du på? nForce hater 4+ gb ram og iallefall over 800-1066 Hadde problemer med 680 790 x3 kjøpte Gigabyte isteden og har ikke hørt fra rammen siden. Det er ingen grunn til å ha nforce i nærheten av tomta om du ikke skal kjøre et slikt grafikksystem. Edit , kan legge til at nettet er full av tråder om minne og nForce. I samme vennekrets har jeg 5 som har hatt samme trøbbel, samtlige byttet ut nForce og samtlige har aldri hatt problemer siden. Endret 2. oktober 2008 av War Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) hehe, joda. men som du sikkert ser er jeg på jakt etter et nytt 790i ultra. jeg er ute etter noe som KAN ta knekken på alt av andre klokk vi har sett med 790. sier ikke at det skal være lett, men et sted der ute er jeg bra sikker på at det eksisterer et 790i ultra som virkelig får gjort noe bra. Ble litt dårlig start på tråden, fordi jeg var trøtt og irritert over at jeg plagdes litt med minnet akkurat der og da. Egentlig er det et som er vennlig med vcore til cpu jeg er ute etter. Mitt har også store problemer med minnet. jeg opplever å få bom stopp under klokking, og da er minnet særdeles kresent. Men jeg tror jeg har overtaket på det problemet nå, og det er med ganske godt overtak. Et eksempel: (innstillingene under gjelder 9,5X multiplier) Om jeg skal kjøre mellom 3,8 - 4,2ghz på min e8500 må jeg ha minnebrikkene i slot 0 og 2 og sette linked and synked. setter jeg da også opp vDIMM til 2,0++ og SPP til 1,45, minnetider til 8-8-8-30cl1 P1 og P2 enabled så får jeg fantastiske resultater med denne klokken. Langt over den minne ytelsen og grafikk ytelsen jeg har sett noen andre ha med denne klokken på et slikt kort. Dersom jeg skal kjøre MER enn 4,2ghz da må jeg over til slot 1 og 3 med brikkene. Samme innstillinger gjelder her også med linked and synked, men nå har jeg pasert den magiske 1800fsb 1800mhz grensen. Derfor funker det bare i dimm 1 og 3. setter 8-8-8-30cl1 P1 og P2 enabled og jeg kan gjøre dette med samme vDIMM og SPP som på lavere frekvens. Ulempen nå er at cpu begynner å kreve noe helt for jævli med strøm. fra 4,5ghz til 4,75ghz må jeg opp fra 1,47v til 1,58v for å i det hele tatt komme i windows. men da funker ikke superpi.. noe jeg virkelig vil. DERFOR: Jeg trenger et 790i ultra kort som kan være venlig på cpu vcore og der jeg kan kompansere fallet cpu får under load uten å sette vcore til himmels. Jeg tror minne problemet har jeg lirket av meg og løst ganske greit. og nå kan jeg si såpass som at under 4,2ghz med ca 1790mhz på minnet klarer jeg ufattelige 14gb/s på read, write og copy følger tett etter med en latens på bare 46-47ns. Dette er villt til disse ddr3 brikkene å være synes nå jeg. Enig? målet mitt er å komme under 10sek i superpi på luft. jeg gir meg når jeg har fått dette til. men det ser ikke ut for at mitt xfx har de riktige innstillinger for å klare presse vcore så lavt som mulig. Derfor er jeg usikker på om det er Evga eller Asus som må satses på? forskjellige bioser, forskjellige muligheter? Endret 2. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 vil helst bare høre erfaringer/rykter om Asus og Evga kortene.. jeg er ganske bestemt på 790i ultra igjen, da det bla.a garantert blir 3veis sli en dag om ikke lenge. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 JA, du hørte riktig. EVGA eller ASUS 790i ultra??? Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har XFX 790i Ultra og kan ikke si jeg har store problemer med det, Rammen kjører på 1333mhz og CPU på 4.2 GHZ med 1.31 volt... Angående EVGA eller ASUS så tror jeg det ikke er store forskjellen. Blir vel en smaksak mtp. bundle Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Prøv å kjør 2000mhz ram, så finner du ut;p Lenke til kommentar
Subzero245 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan jo prøve det nye til eVGA; eVGA 790i Digital PWM angående eVGA så har jeg bare hørt bra ting om dem, bruker selv et eVGA 750i FTW som jeg ikke har hat noen problemer med. Deres Customer support er også super, hvis du har et problem fikser de det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå