Gå til innhold

Oktoberfest - Garanti - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittel: Yamaha

EXIF: ISO100 - 1/80s - f.1.8

Beskrivelse: Mitt kjære orgel. Til tross for at der finnes mange husorgler i de norske hjem, er de fleste lite brukt. Det synes jeg er synd, for lyden er tross alt fin. Jeg fikk tak i mitt i fjor, og spiller rundt en halvtime hver dag.

post-112482-1222904678_thumb.jpg

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Liker ideen veldig godt! Litt mye hånda og litt lite Yamahaen i denne gjennomføringa, synes jeg. Kanskje lagt fokus på tommelen, hatt litt mer skarp tangent med i bildet. Og - jeg lurer på om det ville holde med f/2.5 her - altså ett steg ned, for å få isolasjonen og blurringa som "skal til".

Lenke til kommentar

Tittel: Motlys

EXIF: ISO 1600 - 1/50s - f.1.8

Beskrivelse: Til tross for at jeg delvis hadde planlagt en fototur idag, kom jeg litt sent avgårde. Heldigvis fant jeg en solnedgang i form av en kraftig lyskaster som gav meg lys. Bildet er tatt på frihånd, inne i en skog, derav uskarpheten.

post-112482-1222972721_thumb.jpg

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Takk for svar! Her kommer bildet fra 3 oktober:

Tittel: Velkommen til bildekritikken!

EXIF: ISO 100 - 1/640s - f.1.8

Beskrivelse: Bildet ble tatt nokså spontant hjem fra skolen. Akronymet var så passende at jeg ikke kunne unngå å ta bildet, og slapp heldigvis å gå en tur ut i kveld, for det orker jeg ikke etter en slitsom uke :)

 

Edit: Så hadde jeg glemt å legge til bilde :blush:

post-112482-1223054712_thumb.jpg

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Dagens bilde er gull! Kreativ bruk av et dagligdags objekt :) Det første jeg tenkte når jeg så miniatyren var sanddyner. Tydeligvis et bilde som vekker mange assosiasjoner, hehe.

 

Edit: Sant det! Har ikke sett på bakgrunnsbildene som fulgte med på et års tid :) Fortsatt et godt bide i hvert fall!

Endret av f_314
Lenke til kommentar

Tittel: I skogen

EXIF: ISO 1600 - 1/6s - f.1.8

Beskrivelse: Ny dag, nye muligheter, og som vanlig alt for sent avgårde til fototur. Derfor ble samtlige bilder skutt i full ISO, hvorav kun ett syntes å ha livets rett for i dag. Etter roting i lysstuen med inklusiv søling av digitale kjemikalier ble jeg fornøyd. Ble dere?

post-112482-1223411983_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...