Garanti Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Utfordring: Prøve å få med minst 5 bilder i uken Deltagernivå: Entusiast Utstyr: Canon EOS 350D + Canon 50 f.1.8 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Tittel: Yamaha EXIF: ISO100 - 1/80s - f.1.8 Beskrivelse: Mitt kjære orgel. Til tross for at der finnes mange husorgler i de norske hjem, er de fleste lite brukt. Det synes jeg er synd, for lyden er tross alt fin. Jeg fikk tak i mitt i fjor, og spiller rundt en halvtime hver dag. Endret 2. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Liker ideen veldig godt! Litt mye hånda og litt lite Yamahaen i denne gjennomføringa, synes jeg. Kanskje lagt fokus på tommelen, hatt litt mer skarp tangent med i bildet. Og - jeg lurer på om det ville holde med f/2.5 her - altså ett steg ned, for å få isolasjonen og blurringa som "skal til". Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Tittel: Motlys EXIF: ISO 1600 - 1/50s - f.1.8 Beskrivelse: Til tross for at jeg delvis hadde planlagt en fototur idag, kom jeg litt sent avgårde. Heldigvis fant jeg en solnedgang i form av en kraftig lyskaster som gav meg lys. Bildet er tatt på frihånd, inne i en skog, derav uskarpheten. Endret 2. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Spennende forsøk på nr 2, men skulle gjerne sett noe mer detaljer i de mørke områdene. Ikke akkurat lett å få til da, med motlyst. Uskarpheten synes jeg passet bra til bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Et godt eksempel på at man kan klare seg med lite hvis man bare ser seg om. Fin effekt både av lyskasteren og uskarpheten. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Takk for svar! Her kommer bildet fra 3 oktober: Tittel: Velkommen til bildekritikken! EXIF: ISO 100 - 1/640s - f.1.8 Beskrivelse: Bildet ble tatt nokså spontant hjem fra skolen. Akronymet var så passende at jeg ikke kunne unngå å ta bildet, og slapp heldigvis å gå en tur ut i kveld, for det orker jeg ikke etter en slitsom uke Edit: Så hadde jeg glemt å legge til bilde Endret 3. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg assosierte i hvert fall riktig - tenkte Bildekritikk før jeg leste tittelen Ellers har jeg sansen for paparazzi-looken man får når man har grener og blader ute av fokus foran motivet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Takk for svar! Her kommer bildet fra 3 oktober:Tittel: Velkommen til bildekritikken! Kreativ idé, og høststemning over den BK'n RandiA Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 heisann G. Dagens bilde= i likheit med arnold tenkte også eg på bildekritikken før eg las tittelen. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Tittel: Hvite ark EXIF: ISO 200 - 1/125s - f:3.2 Beskrivelse: Har hatt litt lite tiltakslyst i det siste, så dette ble et spontanide som ble påbegynt den siste timen. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kreativt. Det første jeg tenkte var dråpebilde av melk Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Det skal sies at ideen ikke er min, men er å finne som et alternativt bakgrunnsbilde hos et ikke ukjent fruktkompani. Lenke til kommentar
f_314 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Dagens bilde er gull! Kreativ bruk av et dagligdags objekt Det første jeg tenkte når jeg så miniatyren var sanddyner. Tydeligvis et bilde som vekker mange assosiasjoner, hehe. Edit: Sant det! Har ikke sett på bakgrunnsbildene som fulgte med på et års tid Fortsatt et godt bide i hvert fall! Endret 6. oktober 2008 av f_314 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 stilig, likte bildet veldig godt. Gratulerer med ny avatar btw. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Enig med de over meg. Det siste bildet er pokker så kult! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Liker det jeg også. Trodde først det var noen treskjeer eller noe sånt, utrolig hvordan øynene kan bedra en. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Tittel: I skogen EXIF: ISO 1600 - 1/6s - f.1.8 Beskrivelse: Ny dag, nye muligheter, og som vanlig alt for sent avgårde til fototur. Derfor ble samtlige bilder skutt i full ISO, hvorav kun ett syntes å ha livets rett for i dag. Etter roting i lysstuen med inklusiv søling av digitale kjemikalier ble jeg fornøyd. Ble dere? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ja, jeg synes ikke det gjør noe med ISO-støy i et slikt bilde. Det får heller karakter av det. OK med low-key av tett småskog uten distinkt fokus for meg. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Softblur effekten synes jeg var kul (selv om bildet egentlig bare var litt ute av fokus) Velkommen til Blair Witch skogen :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå