Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å starte maskinen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et problem med å starte min maskin. I utgangspunktet starter den ikke i det heletatt, men når jeg kobler ut PW, og kobler sammen kretsen med en skrutrekker så starter den og går i ca 2 sekunder før den skrur seg av i ca 2 sekunder og deretter skrur seg på igjen. Etter denne sekvensen går maskina knirkefritt.

Jeg hadde delvis dette problemet med xp, men det har forverret seg i vista. Ikke at jeg ser sammenhengen da dette skjer før boot uansett.

min maskinvare er:

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 x4

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775,

Corsair Powersupply 750W

Sapphire Radeon HD 2900 PRO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd biosupdate? Ser for meg at dette har noe med strøm eller hovedkort å gjøre , sannsynligvis sistnevnte. Kan hende det er innstilling i bios også. Ellers kan det hende at det dårlige kontakter et sted. Har en venn som har hatt samme problemet til en viss grad, kan konsultere ham neste gang jeg treffer ham selv om han er i militæret for øyeblikket - og videresende ham hit.

Lenke til kommentar

Etter å ha tatt en titt rundt av/på bryteren på kabinettet oppdaget jeg plutselig at limet til ledningen hadde løsnet... ikke vet jeg hvordan det har gått til, men uansett fungerer switchen nå :) mulig det fortsatt er noe som er ute og kjøre fordi når jeg skrudde på maskina igjen nå (med knappen vel å merke) så kom reboot problemet tilbake! :realmad:

Tror jeg gir opp dette snart... og forresten ikke kjøp dette kabinettet. Hadde først problemer med viftestyringen, så jeg byttet det inn i et nytt ett som nå viser seg å ha dårlig av/på bryter. Det har god temperatur, men tydeligvis dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...