Gjest medlem-98070 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Finnes det en eller annen mulighet for å bli varslet når en side oppdateres? F.eks en side drevet av cutenews... at du får email eller et eller annet Takk for svar Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 PHP kan jo også være et alternativ. Sende epost, laget ved hjelp av når side lastes, eller ved eventuell valg ved knapper osv. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det viktige spørsmålet her er vel om på hvilken side av døra du står: Drifter du en side der du ønsker at folk kan få beskjed når du gjør en endring? eller Vet du om en side der du ønsker oppdatering når de gjør endring? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sistnevnte Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du kan bruke RSS. Dersom de tilbyr dette. Kan hende du finner noen sider på nett som overvåker sider. Tror det skal finnes. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du kan bruke RSS. Leder bare til en feilmelding... Var RSS jeg mente i tittelen ja (ikke CSS)... men nøyaktig hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Gi oss en link så kan vi svare litt enklere... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Gi oss en link så kan vi svare litt enklere... Har ikke link til siden, men det er en vanlig HTML side drevet av Cutenews, men jeg er interessert i muligheten for dette på andre sider også... hvis det er mulig så bare forklar, skal nok forstå det Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Cutenews har så vidt jeg vet ikke RSS forhåndsinstallert, men som en plugin. Men gi oss url til siden, så er det mye enklere å hjelpe til. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Som gjest på en side kan ikke forlange at RSS skal være der, man kan bare håpe på at de som har lagd siden har vært snille nok til å tilby RSS. Enkleste måten for deg å finne ut om en side tilbyr RSS på er å ta en titt i adresselinja på nettleseren din. Ser du et oransje ikon vet du at de tilbyr RSS. Dog; ikke alle nettsider klarer å fortelle nettleseren at de tilbyr RRS, i slike tilfeller får du rett og slett lete deg rundt i menyene. F.eks: På http://www.hardware.no/ skal det dukke opp et rss-ikon i adresselinja (vet ikke om IE6 støtter dette, men alle moderne nettlesere gjør det). På diskusjon.no derimot er dt ikke noe ikon. Her må man lete seg frem, og jommen finner en ikke ikonet helt i bunnen av siden.. Oki, vi har funnet rss-lenken. Hva nå? Jo, du trenger et RSS-program. Nettleserne Opera og IE7 har dette innebygged, og er dermed de enkleste å benytte. Bare klikk på ikonet, og rss-en lastes ned. Mulig du får ett spørsmål om å lagre/abonnere på rss'en, og det er jo det man vil Firefox-brukere kan laste ned plenty med tillegg for å ordne seg rss-lesing, og for alt jeg vet har FF3 innebygd RRS-støtte.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Den har tilsynelatende ingen RSS-funksjon... så da er det umulig? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Vel, hvis de ikke tilbyr RSS, får du ikke brukt RSS nei. Men mulig det finnes verktøy som besøker siden, og kan fortelle deg (via RSS/mail, etc) om endringer. Aka hva google gjør hele tida for å oppdatere sine treff.. Men dette vet jeg lite om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå