Gå til innhold

Spørsmål om noe jeg ikke har greie på (Cutenews/CSS...?)

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Finnes det en eller annen mulighet for å bli varslet når en side oppdateres? F.eks en side drevet av cutenews... at du får email eller et eller annet

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070
Gi oss en link så kan vi svare litt enklere...

Har ikke link til siden, men det er en vanlig HTML side drevet av Cutenews, men jeg er interessert i muligheten for dette på andre sider også... hvis det er mulig så bare forklar, skal nok forstå det :)

Lenke til kommentar

Som gjest på en side kan ikke forlange at RSS skal være der, man kan bare håpe på at de som har lagd siden har vært snille nok til å tilby RSS.

Enkleste måten for deg å finne ut om en side tilbyr RSS på er å ta en titt i adresselinja på nettleseren din. Ser du et oransje ikon vet du at de tilbyr RSS. Dog; ikke alle nettsider klarer å fortelle nettleseren at de tilbyr RRS, i slike tilfeller får du rett og slett lete deg rundt i menyene.

F.eks: På http://www.hardware.no/ skal det dukke opp et rss-ikon i adresselinja (vet ikke om IE6 støtter dette, men alle moderne nettlesere gjør det). På diskusjon.no derimot er dt ikke noe ikon. Her må man lete seg frem, og jommen finner en ikke ikonet helt i bunnen av siden..

Oki, vi har funnet rss-lenken. Hva nå? Jo, du trenger et RSS-program. Nettleserne Opera og IE7 har dette innebygged, og er dermed de enkleste å benytte. Bare klikk på ikonet, og rss-en lastes ned. Mulig du får ett spørsmål om å lagre/abonnere på rss'en, og det er jo det man vil :)

Firefox-brukere kan laste ned plenty med tillegg for å ordne seg rss-lesing, og for alt jeg vet har FF3 innebygd RRS-støtte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...