Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forhold til en slektning galt?


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke problemet. Hadde det vrt fetter/kusine eller "nær slekt" hadde det vært noe annet, men hvor mange har et nært familieforhold til tremenningene sine? Jeg har vel noen-og-åtti tremenninger, og noen av dem ar jeg sett en gang. (De jeg har sett i det hele tatt.) Så lenge dere ikke henger veldig mye sammen i familiesammenhenger, der resten av familien er til stede også, ser jeg ikke problemet. Om dere derimot pleier å feire jul/bursdager osv. sammen i en familiesetting kan det jo bli noe sært. I hvert fall for de andre som er til stede. :p

 

 

Skyt meg hvis jeg tar helt feil, men det er faktisk lov til å gifte seg med fetter/kusine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Dorian Gray: Vil du virkelig ha en familie der enkelte er normale?

Det var ironisk YAY. Poenget er at det har sannsynligvis ingenting å si, fordi man kun har ett fellesledd langt opp i familietreet, som ikke vil ha noen påvirkningn på hvordan barna vil bli. Og hvis man bare har tenkt å pule jenten uten å få unge, så er det absolutt ingenting galt med det.

 

For å si det sånn, jeg har "kusiner" som bare er døtre til venninner av mamma, og det hadde vært mye mer creepy å ha et forhold til dem, fordi jeg har kjent dem hele livet. Det har med hva man er vant til.

Lenke til kommentar

Jeg er femmenning med meg selv og mine søsken siden foreldrene mine er firemenninger, hehe :)

 

Synes ikke det er noe galt så lenge det er forbi søskenbarn. Skjønner ikke hvorfor det skulle være moralsk feil som noen sier her. Begrunn det er du grei. At du synes det er feil betyr ikke at det er moralsk feil i generell forstand.

Lenke til kommentar
Skyt meg hvis jeg tar helt feil, men det er faktisk lov til å gifte seg med fetter/kusine.
Jada, men da ser man hverandre normalt relativt ofte som familie. Og da synes jeg det blir en smule ekkelt.

 

 

 

Forsvarer ikke dette på noen måten, men det er ihvertfall så langt man kan gå uten å bryte loven.

 

Har forresten ikke sett kusinene mine siden 1995, men kunne heller ikke tenkt meg å innlede noe forhold til noen av de.

Lenke til kommentar

Eg har møtt nokon av mine tremeningar ein gong som liten, huskar ikkje det. Hadde eg hatt ei som var fin og vi likte kvarandre ville eg nok ikke hatt noko imot det. Det er jo laaaaaaaaaaaangt ute i familien. Kusine hadde derimot blitt litt for nære for min egen del ihvertfall.

 

Eidt: leif.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Søsken = ikke lov

Søskenbarn = lov

 

Men vær forberedt på å få rare barn :p

...og det har du en kilde til?

Hvilken del av uttalelsen mener du? At man kan få rare barn?

 

Nei jeg har ikke kilden på strak arm, men er ganske sikker på at jeg har rett. Du får lese loven om du tviler.

 

Det er ikke spesielt stor sjanse for at det blir "spesielt" avkom ved søskenbarn koblinger, mens ved søsken koblingen er det en viss sjanse.

 

To av mine søskenbarn er gift. (Har aldri møtt dem, men tenkte "HVA I HELVET*" da jeg fikk vite det, men... hvem bryr seg, folk må få gjøre som de vil mener jeg.)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lurer_*

Hei, en kompis meg er gift med Hans_mors_brors_datter, hva ble dette? kusine? og er det lov?

de har jo barn og ingen av de 2 barna har noe for noe slags "skader"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...