bruker234 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. Leste en artikkek på VG, "Slik feiret muslimene id" link Så gjennom noen bilder, og noen sjokket meg. Se på bilde nr. 4 Flere palestinske barn, som "leker" med lekegevær. Hva synes du om dette? edit: link funker ikke? http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...=0&katId=-1 Endret 1. oktober 2008 av Blaxtro Lenke til kommentar
Kornfleks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 lekte ofte med lekevåpen før jeg da er det så ille? Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 lekte ofte med lekevåpen før jeg da er det så ille? Neida, slåss med spader og pinner osv når jeg var mindre, men "slik feirer muslimene id"? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Så... det er høytid, og barna leker? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skjønner ikke helt hva som er galt. Så når jeg feirer Jul så kan jeg ikke leke med lekepistolene jeg fikk i gave? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) BAHAHAHAHAHAHAAHAHA! Nei, gud forby at unger skal leke med lekevåpen! Da jeg var ung så gjorde INGEN noe slikt! Hvis vi var heldig så fikk lov til å leke med en trepinne før vi måtte slikke stuegulvet rent med tunga før vi fikk en tørr skalk til kveldsmat og gikk og la oss på en spiss stein! Endret 6. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Shit. Jeg løper fremdeles rundt med lekegevær noenganger Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Shit. Jeg løper fremdeles rundt med lekegevær noenganger Syns halvparten av det jeg gjorde i militæret var å løpe rundt og leke med et uladd våpen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Shit. Jeg løper fremdeles rundt med lekegevær noenganger Jeg også... Bare at nå kaller jeg det "airsoft" og skyter plastkuler med en hastighet på flere hundre fot per sekund på folk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Shit. Jeg løper fremdeles rundt med lekegevær noenganger Jeg også... Bare at nå kaller jeg det "airsoft" og skyter plastkuler med en hastighet på flere hundre fot per sekund på folk. Exactly Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) me has got pwn3d. edit: greit nok, "alle" lekte med pistoler og pinner når vi var mindre, men av en eller annen grunn liker jeg ikke å se små palestiner unger leke med plastgevær. Endret 6. oktober 2008 av Blaxtro Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 "Alle" lekte vi med våpen-kopier når vi var små, men vi lekte da med andre ting også, og dette er det eneste bildet av barn i lek. Og med tanke på at neste bilde viser en væpnet vakt i en folkemasse så fremhever det barnas lek som en kopi av en andskillig mer voldelig hverdag en den de fleste her opplevde, lekepistoler og lekegevær til tross. Lek, i en voldelig hverdag, burde fremme en måte å distansere volden, ikke normalisere den. Lenke til kommentar
Kornfleks Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da jeg var ung så gjorde INGEN noe slikt! Hvis vi var heldig så fikk lov til å leke med en trepinne før vi måtte slikke stuegulvet rent med tunga før vi fikk en tørr skalk til kveldsmat og gikk og la oss på en spiss stein! PFFFFFF særlig :!: Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 "Når Æ va ong, så måtte vi sy klean skjøl! Va rætt ut av ho mor å finn fram nåla!" "Å når Æ va ong, så gikk vi tel skolen, 4 mil, i snyen, uten sko, KVER dag!" Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hva er dette for noe tull da, de har ikke AK engang Lenke til kommentar
Kokkolocco Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kan skjønne at det virker veldig sært når barn i et krigsherjet land går rundt og leker krig, men det er akkurat det, de er barn de og... Hele greia med at vi faktisk lager våpen som leketøy er jo absurd nok i seg selv. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Shit. Jeg løper fremdeles rundt med lekegevær noenganger Jeg også... Bare at nå kaller jeg det "airsoft" og skyter plastkuler med en hastighet på flere hundre fot per sekund på folk. Hvor spiller dere? Og når man lever i et slikt land, kan man like så godt starte tidlig. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Eneste jeg reagerer på, er hvor stokk dum du må være for å bevege deg utendørs, med en relativt 1:1 modell av et automatgevær, som palestiner, i en krigssone. Du ser ikke forskjell på et lekegevær fra et 5 meters hold engang, så sett at det skjedde noe, en selvmordsbomber eller noe, og israelske soldater rykket inn, hadde nok det ført til mange døde barn med lekegevær. Men men, de dumme utrydder seg selv. Endret 11. oktober 2008 av likferd Lenke til kommentar
bodycrap Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er ikke noe forskjell fra muslimske barn og andre barn. Noen får også lekepistol i julegave og leker med den, det er jo samme greia. Om man er muslim eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er ikke noe forskjell fra muslimske barn og andre barn. Noen får også lekepistol i julegave og leker med den, det er jo samme greia. Om man er muslim eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Kommer mer an på situasjonen og hvor de befinner seg, som en over her sa så fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå