k.n.b Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fin selektiv fokus. Og hva tenker hun på tro... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Og hva tenker hun på tro... Nei hva kan det være? Her har dere faktisk et til av samme person, i betraktelig muntrere tilstand. Jeg liker det litt på grunn av dets fravær av teknisk perfeksjon; noen ganger kan bilder bli så korrekt gjennomførte at jeg nesten glemmer hva de er av fordi jeg bare klarer å konsentrere meg om mykt lys og kremete bokeh. Derfor kommer jeg her med et bilde hvor det eneste som funker er motivet selv. Og fokusen, da. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Flott sistebilde. Naturlig, nydelig smil og tydelig trygg på fotograf. Er ellers enig i dine refleksjoner. Vi kan nok fort bli for opptatt av perfeksjon. Og spesielt teknisk perfeksjon. Vi ser etter optimal skarphet, null støy, ingenting skal være kuttet og er det en utbrent flekk så er det krise! Og da er det fort gjort å glemme det som betyr noe - forteller bildet noe osv. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Bra at ting faller i smak her. Nå begynner jeg å gå tom for gode bilder på de to rullene jeg har fått framkalt så langt, men jeg leverer inn to nye ASAP så det skal være mer til dere om en drøy uke. Her kommer dagens: Som dere ser har jeg beskjært den til et kvadratisk format som jeg selv liker ganske godt. Hva mener dere andre? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Forresten er jeg også interessert i å høre hva slags helhetsinntrykk dere har av bildene så langt. Er det noe konkret som går igjen som er bra eller bør forbedres? Endret 11. oktober 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Skamløs bump fordi jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på det siste bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skamløs bump fordi jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på det siste bildet. Hadde nok kommet hit etter hvert. Mange tråder å ta igjen når man har vært vekke noen dager. Jeg liker godt kvadratisk, eller tilnærmet kvadratisk format selv jeg. Her fungerer det godt nok for meg i alle fall. Liker også fargetonene som glir over hverandre i de ufokuserte områdene. Det eneste jeg umiddelbart reagerer på er bærene som blir halvveis silhuetter. Jeg tror jeg ville ha hatt litt bedre (lysere) eksponering på disse. De som _er_ silhuetter kan gjerne være det. Helhetsinntrykket kan du vel lese her, det er gjennomgående meget bra. Det eneste jeg kan tenke på i farten er at jeg liker det tenksomme mye bedre enn det glade bildet av jenta. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Takk for feedbacken^^ (er lei av ordet "tilbakemelding") Om en knapp uke er de neste rullene ferdige, så dere får staye tuna. Endret 18. oktober 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Den lange ventetida er over, nå kommer det nye bilder. Jeg er ikke like fornøyd med det jeg fikk tatt i denne omgangen, men det er da noe her og der. To bilder idag siden dere måtte vente så lenge. Rare, arty gerier. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva er den kula egentlig, en kunstinstallasjon? Jeg synes du har benyttet benken fint med å la den lede inn mot den speilblanke sfæriske installasjonen. Passe sukret med høstblader er den også. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Yep, det er en merkelig dings som står og lager skumle lyder. Det er to av dem her i byen, på hver sin side av elva. De er ganske kule (uintendert ordspill). Dagens: Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Veldig pent lys, om ikke annet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvis det var den siste Anew siktet til, så forstår jeg det godt. Det er nærmest som det er trukket et tynt sceneteppe i fløyel foran bakgrunnen. Ser ut til at blenderen er stor, men ikke helt åpen. Det i forgrunnen forekommer meg å være et landbruksredskap, men må si jeg er litt i tvil om hva det er. En form for skuffe kanskje... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Tror jeg tok den på rundt f/2 et sted. OM-ene har mulighet for trinnløs justering av blenderen, jeg tror jeg putta den mellom 2.8 og 1.8. Jeg har glemt hva det var den blå dingsen egentlig var. Men noen landbruksmaskin var det i alle fall ikke. Bildet ble for de lokalkjente tatt ved Åspaviljongen - og der er det ikke så veldig mange anleggsmaskiner. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tror jeg tok den på rundt f/2 et sted. OM-ene har mulighet for trinnløs justering av blenderen, jeg tror jeg putta den mellom 2.8 og 1.8. Interessant, visste ikke at det var trinnløs blender. Jeg har glemt hva det var den blå dingsen egentlig var. Men noen landbruksmaskin var det i alle fall ikke. Trodde ikke at det var en maskin akkurat, men noe som evt. kunne monteres på en traktor. Men det er egentlig helt uvesentlig. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Tror jeg tok den på rundt f/2 et sted. OM-ene har mulighet for trinnløs justering av blenderen, jeg tror jeg putta den mellom 2.8 og 1.8. Interessant, visste ikke at det var trinnløs blender. Det er en ganske genial funksjon egentlig. Jeg brukte kameraet lenge uten å merke det - blenderringen har noen fastsatte steder (1.8 - 2.8 - 4 - 5.6 - osv) hvor den "klikker seg på plass," men man kan faktisk plassere den mellom disse også. En av mange vidunderlige ting med OM-systemet. Jeg har glemt hva det var den blå dingsen egentlig var. Men noen landbruksmaskin var det i alle fall ikke. Trodde ikke at det var en maskin akkurat, men noe som evt. kunne monteres på en traktor. Men det er egentlig helt uvesentlig. Støttes. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Dagens: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor tung er du egentlig? Eller var det ikke du som satte deg der? Ser det er fine høstfarger å finne ennå, og gjerdet lager en fin diagonal innover i bildet. Solid skarp fokus på den fremste gjerdestolpen. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Veier et eller annet under den magiske tresifra grensa, men jeg veite betraktelig mindre da det gjerdet ble bøyd, det har nemlig vært sånn så lenge jeg kan huske. I dag blir det reprise på vårt favorittsmil. Jeg er litt ambivalent hva dette bildet angår. Veit ikke helt om jeg liker det eller ikke. Gjør dere? Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Likte gårsdagens. Herlige farger, og bra fokus. På dagens bilde føler jeg at fokuset ligger på feil øye. Jeg mener (subjektivt) at det burde ligge på det nærmeste - men jeg er klar over at det er tildekket av hårstrå, men endog. Ellers så ser det ut som om stemningen var god da bildet ble tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå