Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vill gå opp i vekt.

Gjest ''Spikern''

Anbefalte innlegg

Gjest ''Spikern''

Hei, jeg veier veldig lite. Er 14 år, er 1,50-160 høy og veier bare 41Kg. Det er jo veldig lite, jeg er veldig tynn, men føler meg bra selvfølgelig. Jeg tenker mest på utsendet, derfor vil jeg gå opp i vekt. Begge foreldra mine er også slanke, så jeg har det derfra. Jeg er så dritt lei av å være den ''tynneste'' på trinnet. Jeg har ikke spise forstyrelser og spiser når det er middag og når jeg er sulten ellers, men jeg er nesten aldri sulten. Den lille mengden med mat jeg spiser vær dag holder. Så finnes det noen medisiner eller noe sånt som kan gjøre at jeg får bedre matlyst?

Håper noen vil hjelpe meg. Hilsen ''Spikern''.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spis mer tren mindre.. neida. dårligste rådet i verden..

du burde spise karbohydrat-rik mat. selv om jeg regner med det er foreldrene dine som bestemmer kostholdet ditt. beste hadde kansje vært å snakke med dem? er ikke så farlig som det kansje virker for deg nå, i og med at du er 14. sikker ca samme følelse som de som vil gå ned i vekt. ikke akkurat yndlingstema med foreldre :p.

Ville absolutt ikke råde deg til å ta kosttilskudd i og med at du er 14. men jeg er absolutt ingen ekspert på kosthold og ernæring. bare snakker fra min lille erfaring.

lykke til!

Lenke til kommentar

Æsj, tro meg, den kjenner jeg til!

Ingenting er mer irriterende enn å høre "så tynn du er". Eller "bare ta deg ei kake til, du trenger det.haha". Like morsomt vært gang. not. Men når har jeg lært meg å ignorert det, og svarer tilbake med en "hva med deg, kanskje du bør legge fra deg kaka di??"

Det lønner seg å spise. Masse. Selv om du ikke er sulten. Er du mett, ta enda en bit.

Jeg er skikkelig sløv på den biten, og burde vel ha spist mye mer.

Kjøp deg gainer! De selger det på helsekostbutikker. Drikk det som mellommåltid, eller før/etter mat. Ca tre ganger pr dag. IKKE sløyf maten. Shaken skal altså være et tillegg.

Dropp cola og godteri. Det gjør mange feite, men for oss tynne så kan det faktisk være "motsatt". Du blir ikke feit, bare slapp og mer sukkersug.

Junk er heller ikke noe særlig.

Det høres kanskje ut som et slanketips, men det hjelper faktisk på å ha et normalt kosthold.

TREN!

Tren vekter. Muskler veier. Join et gym, eller kjøp deg vekter selv.

Det er viktig at du trener rett, og ikke for mye og feil.

SPIS menneske. Du sier du ikke er så veldig sulten, og spiser sikkert nok til at du greier deg i løpet av en dag. Da er det ikke rart du blir bare ei lita flis.

Medisiner er det nok av, men jeg tviler på at du trenger det i første omgang ;)

Fungerer ikke mat og gainer, ta kontakt med lege. Han kan henvise deg til en dietetiker/ernæringsfysiolog. De hjelper deg med kosthold osv.

Du er bare 14 år enda. Det skjer ting i kroppen din. Om ett år eller to kommer til garantert til å vokse og legge på deg litt.

Men spis og tren! Evt spis masse, og drikk weight gainer.

Gjør du som jeg sier kommer du garanter til å legge på deg. Men DU selv må stramme deg opp og vil gjøre noe med det. Kiloene kommer ikke av seg selv ;)

Lykke til!

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Spikern_*
Æsj, tro meg, den kjenner jeg til!

Ingenting er mer irriterende enn å høre "så tynn du er". Eller "bare ta deg ei kake til, du trenger det.haha". Like morsomt vært gang. not. Men når har jeg lært meg å ignorert det, og svarer tilbake med en "hva med deg, kanskje du bør legge fra deg kaka di??"

Det lønner seg å spise. Masse. Selv om du ikke er sulten. Er du mett, ta enda en bit.

Jeg er skikkelig sløv på den biten, og burde vel ha spist mye mer.

Kjøp deg gainer! De selger det på helsekostbutikker. Drikk det som mellommåltid, eller før/etter mat. Ca tre ganger pr dag. IKKE sløyf maten. Shaken skal altså være et tillegg.

Dropp cola og godteri. Det gjør mange feite, men for oss tynne så kan det faktisk være "motsatt". Du blir ikke feit, bare slapp og mer sukkersug.

Junk er heller ikke noe særlig.

Det høres kanskje ut som et slanketips, men det hjelper faktisk på å ha et normalt kosthold.

TREN!

Tren vekter. Muskler veier. Join et gym, eller kjøp deg vekter selv.

Det er viktig at du trener rett, og ikke for mye og feil.

SPIS menneske. Du sier du ikke er så veldig sulten, og spiser sikkert nok til at du greier deg i løpet av en dag. Da er det ikke rart du blir bare ei lita flis.

Medisiner er det nok av, men jeg tviler på at du trenger det i første omgang ;)

Fungerer ikke mat og gainer, ta kontakt med lege. Han kan henvise deg til en dietetiker/ernæringsfysiolog. De hjelper deg med kosthold osv.

Du er bare 14 år enda. Det skjer ting i kroppen din. Om ett år eller to kommer til garantert til å vokse og legge på deg litt.

Men spis og tren! Evt spis masse, og drikk weight gainer.

Gjør du som jeg sier kommer du garanter til å legge på deg. Men DU selv må stramme deg opp og vil gjøre noe med det. Kiloene kommer ikke av seg selv ;)

Lykke til!

Takker for tips. Er sånn med meg og, men ikke så ofte nå lenger. Åååh Så tynn du er. Hvorfor er du så tynn, fy faen du er tynn ass. Men jeg ignorerer det bare nå. Skjønner ikke hvorfor folk er sånn. Skulle nesten tro det var sånn at det er greit å kalle tynne for flisa og sånt. Det blir jo nesten som å kalle en overvektig person for en Hval. Det er liksom ikke lov å slenge dritt til feite, men tynne er det helt greit med, helt utrolig :no:

Lenke til kommentar

Bare vent.. det stopper ikke her. Er du som meg blir du tynn til du får barn (hehe, du er vel gutt, så den blir kanskje litt vanskelig).

Hvis dette er noe DU vil -så gjør du noe med det. Trives du som du er driter du i teite kommentarer. Ignorer eller sleng med leppa tilbake.

Fortell gamle tanter og bestemødre at det er ikke kult å høre på pisspreiket deres.

En gang sa jeg imot de så det sang etter når de mente jeg hadde for mange dyr :roll: Etter det har jeg ikke hørt et eneste ord om det.

Dette med at jeg er så tynn får jeg sikkert skrevet på grava mi!

Det var lenge jeg ikke brydde meg om det faktisk. Fra jeg var 14-20 ca. Var få som kommenterte det og. Det er de to siste årene de har begynt med dette. Kanskje fordi jeg veide mere før, ikke vet jeg. Irriterende er det uansett. (aldri slanket meg. bare drakk og herja en lang periode.hehe. kom meg aldri opp igjen. de sier vist at å spise mellom fyllekulene er bra :p ).

Nå er det gjerne de som har to kg for mye som gjerne kommenterer det.. Og det er det kanskje til deg og? Men jeg tar det vel som et kompliment egentlig. Jeg slipper å telle kalorier og svette bare jeg går opp ei trapp(kremt.med kondisen min svetter jeg sikkert halvveis i trappa!). Mange sier de ER misunnelig på meg da, fordi de selv har fått strekkmerker etter å ha gått opp i vekt. Og er deprimert pga det. Men alikavel sier de at jeg er sååå tynn? hallo. bestem deg kjerring :roll:

Jeg ser heldigvis ikke SYK ut da, da hadde jeg ikke hatt store pupper heller.. :!:

Det er bare oss selv som kan gjøre noe med vekta. Hjelper lite å sitte i sofaen å syte over at vi er for tynne/tykke. Har du ikke en kompis da som har samme problem? Dere kan jo motivere hverandre til å trene :)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...