Gå til innhold

Angrep tolv på to år, milde straffer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har han påført flere personer varige men, og slipper unna med noen usle måneder i "husarrest" og alkoholforbud. WTF? Vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte. Fyren er ustabil og bør sitte med tvangstrøye hele døgnet etter min mening.

Kjenner jeg må ut av denne molbo-staten så fort som overhode mulig.

Lenke til kommentar
Velkommen til Norge, landet der det å kjøre fort på en avleggs bilvei er mye mer alvorlig enn og gå amok i byen og slå ned randoms på måfå...

Kjører du for fort får du noen tusenlapper i bot, eventuellt ister lappen. Du skal kjøre rimelig fort for å få noe særlig fengselsstraff. Denne voldsapen har fått fengselsstraff, muligens ikke så lange straffer, men dette er mye på grunn av hans på det daværende tidspunkt lave alder. Fortsetter han i samme sporet vil han antakeligvis bli straffet hardere.

Her har han påført flere personer varige men, og slipper unna med noen usle måneder i "husarrest" og alkoholforbud. WTF? Vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte. Fyren er ustabil og bør sitte med tvangstrøye hele døgnet etter min mening.

Kjenner jeg må ut av denne molbo-staten så fort som overhode mulig.

Det er greit for meg om du stikker med halen mellom beina, jeg er ikke interessert i å ha mennesker som agiterer for middelalderske straffemetoder vandrende rundt meg. :)

Lenke til kommentar
Denne voldsapen har fått fengselsstraff, muligens ikke så lange straffer, men dette er mye på grunn av hans på det daværende tidspunkt lave alder. Fortsetter han i samme sporet vil han antakeligvis bli straffet hardere.

Det er vel ved ordet "antakeligvis" de fleste begynner å stusse. Om du leser artikkelen det ble linket til i åpningsinnlegget vil du se at vedkommende har et rulleblad lengre enn et usedvanlig vondt år, og med såpass alvorlige voldsepisoder på samvittigheten er det nok mange som finner det merkelig å godta at denne personen bare muligens kanskje kan bli straffet hardere en gang i framtiden om han mot formodning blir dømt for ennu flere overgrep. Det er ikke så veldig moro å bli skamslått på åpen gate fullstendig uten grunn, og i mange tilfeller blir det ekstra vondt å svelge om forbryteren ikke får straff fordi han ikke har lemlestet mange nok.

Lenke til kommentar

At gjengangskriminalitet ikke blir straffet i Norge er vel et godt kjent faktum. For all del, jeg er for rehabilitering i den grad det er mulig, men noen ganger må man innse at enkelte bør idømmes forvaring rimelig kjapt. Om denne fyren som er nevnt som eksempel blir funnet, skutt, knivstukket, eller på annen måte satt ut av spill, er det jo liten tvil om at "gjerningsmannen" har gjort samfunnet en stor tjeneste - og slikt bidrar ikke til å styrke tilliten til rettsstaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...