Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - k.n.b - Nikkor 50mm f/1.2 AIS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige kommentarer.

Tom: Ja, det er tatt ved den krappe svingen rett nedenfor Ekeberg Camping. Et kjent utsiktspunkt.

arnold_layne: Ikke av det mest oppfinnsomme, men begynner å merke motivtørke etter hvert. Denne har stått på lista en stund, og kunne nok ikke unngås. Tok tilsvarende i forrige uke som backup-løsning, men i dag stemte det bedre med himmelen og mengden lys (fra sola). Det hadde nok vært mulig å beskjære litt i bunnen for å unngå den gatestumpen. Forøvrig er det en liten detalj for "skyggeavmenneskermotoperaenfantaster" her. Noen går foran en lyskaster på operaen og gir en forstørret skygge oppover veggen.

Lenke til kommentar

Jeg likte det veldig. Et godt brukt motiv, ja. Men det gjør ikke noe når det utføres på en fremdragende måte slik det har blitt gjort her.

Apropos: "en liten detalj for "skyggeavmenneskermotoperaenfantaster" her. Noen går foran en lyskaster på operaen og gir en forstørret skygge oppover veggen." Er du sikker på at det er en forsørret skygge? Det kan jo hende at de bare var abnormalt store disse menneskene, og at de kun kommer ut om natten. ;o)

Lenke til kommentar
Jeg likte det veldig. Et godt brukt motiv, ja. Men det gjør ikke noe når det utføres på en fremdragende måte slik det har blitt gjort her.

Er du sikker på at det er en forsørret skygge? Det kan jo hende at de bare var abnormalt store disse menneskene, og at de kun kommer ut om natten. ;o)

Takker for den FunFact. Hvis du har rett i din antakelse tror jeg at jeg holder meg unna det strøket på kveldstid heretter. Men i raw-filen minnet det mye om en oppblåst skygge. Kanskje det er den Avskyelige Skyggemannen?

Denne bittelille detaljen var i alle fall nok til at jeg foretrakk denne versjonen fremfor de 237 andre eksponeringene.

Lenke til kommentar

16. Oktober

Tryvann

I dag fikk jeg et luksusproblem. Bilder av to forskjellige motiver som neppe kan tas om igjen. Det ene var av Holmenkollbakken med rivningskraner, snart blir det umulig å få tatt flere bilder av denne. Det andre var det jeg til slutt endte opp med. Det er vel mulig å få tatt et liknende bilde igjen, men neppe denne måneden. Selv om jeg allerede har et liknende bilde av et kommunikasjonstårn i oktoberfesten, var nok dette tross alt fotografisk sett bedre enn Holmenkollbildet.

post-166172-1225155600_thumb.jpg

Det opprinnelige bildet var en smule skjemmet av komprimeringsartifakter, så jeg har kjørt JPEG-komprimeringen på nytt. Bildet er ellers uforandret. Originalen er lagt i spoiler.

post-166172-1224201536_thumb.jpg

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Dette likte jeg veldig godt k.n.b. Det var noe futuristisk over det hele. Godt gjort å få masta så dønn rett. Igjen har du klart å få flotte farger. Likte også Freia-klokka godt. Jeg har aldri tenkt at den kunne ta seg såpass bra ut på et bilde. Meget bra.

Du er helt klart en av de som har levert skikkelig kvalitet gjennom hele utfordringen, og det står også respekt av at du klarer å gi så mange tilbakemeldinger som du gjør.

Stå på :thumbs:

Lenke til kommentar

Takk for kommentar Kvarten. Du sier at "Det var noe futuristisk over det hele", det høres ut som du har sett noe av det samme som jeg så under konverteringen i Capture NX2. Nesten så det fór oversvulstige titler á la "Eternal Celestial Crave" gjennom hodet. Men egentlig var jeg kun der oppe for å sjekke ut motiver til senere bruk.

Jeg skal innrømme at masten var en tanke skjev ved eksponering, så jeg måtte rette den opp så vidt.

Lenke til kommentar
Herlig symmentri. Fornebu ?

Det var da vanvittig så kjapt kommentert da. Jeg må nok bare tilstå at det er nok et Fornebu-bilde. Det er den nye veistumpen på nordsidene av hangarene, dere ser den garantert hvis dere skal ut dit på søndag. Takk for kommentar. Og forresten, har du vurdert en keeperkarriere siden du reagerer så raskt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...