Upsaker Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Et veldig godt bilde av operaen. Jeg tror det kunne blitt enda finere uten kranene og bygningene i bakgrunnen, men det kan ikke du gjøre noe med Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Flere flotte bilder her. På gårsdagens bilde synes jeg spesielt dette området var interessant. Disse siluettene som får variende grad av "transparenthet" alt ettersom hvor lenge de stod rolig i løpet av eksponeringen. Når man i tillegg ser den samme effekten på skyggene på veggen bak blir det veldig tøft! Dette tror jeg kunne vært en god idé til et bilde i seg selv (med en annen brennvidde selvsagt). Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Jurgis: Jeg er litt ambivalent når det gjelder kranene, synes også de gir en viss balanse. Men du har absolutt et poeng med at det bryter veldig med bygningen. arnold_layne: Morsomt at du legger merke til detaljene her. Jeg synes også at det ble en ok sideeffekt med silhuettene pga lukkertiden. Jeg prøvde meg litt frem med lukkertider, og syntes dette fungerte best også når det gjelder sjøen foran operaen. Det var litt forstyrrende krusninger der på kortere eksponeringstid. Takk for fine kommentarer. Endret 4. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) 4. Oktober Høstløv Begikk den helligbrøde å fotografere i dagslys i dag, visste ikke at det gikk an en gang jeg. OK, ok, en tynnslitt klisjé denne effekten, men noe må man finne på... Endret 22. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Gode og gjennomførte bilder hittil, likte spesielt 1 og 3. Oktober kan jo være gnaske mørk, håper du fortsetter den stilen. Skal bli interessant å følge med denne videre. Dagens bilde skiller seg jo litt ut, men resultat gir jo en stilig effekt (visste ikke at det der var en klisje engang jeg ) Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 4. Oktober, tja... 3. oktober, lekkert. ELsker diffraksjonsstjernene og de små detaljene. Passer godt i s/h, men kunne vært interessant å sett en fargeversjon også. 1. oktober. Herlig. De grønne stjernene, refleksonene i vannet, forsvinningspunktet og ikke minst himmelen gjør det til et meget godt utført arbeid. 2. Oktober. Som sagt, de stjernene er nydelige. Prøver selv å ikke croppe i oktober, men slenger ut et forslag her(si ifra om jeg skal fjerne det, litt usikker på regler her iom. at det er ditt bilde. SI IFRA!) Synes som flere andre at venstresiden ikke tilfører bildet noe. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 1.oktober-bildet ditt går bare rett inn hos meg. Herlig Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Det ser ut som de fleste kommentatorer holder en knapp på 1. oktober-bildet så langt. Foreløpig er det også min egen favoritt. Når det gjelder 4. oktober ser det ut som det er tvert i mot. Litt desperat kanskje, men selv liker jeg det når øynene først er tilvendt. Mulig det har litt "nybegynner leker med kamera"-preg. olopolo: Greit for meg at du foreslår endringer, bare hyggelig at noen er såpass interessert. Du får helt klart isolert hovedmotivet bedre. Man kan til en viss grad si at venstresiden ga en slags balanse i bildet, men det er jo smak og behag. Takk for kommentarer fra dere andre også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 5. Oktober Høstlig selvportrett (fotografen nede til venstre). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Nydelig bilde, både komposisjon og farger...fotografen skjemmet det heller ikke Edit: Like fint som 1.oktober-bildet, men på en helt annen måte... RandiA Endret 5. oktober 2008 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Takker for de oppmuntrende ordene Randi. Heldigvis gikk jeg ut tidlig i dag, og fikk sol og blå himmel. Nå er det helgrått igjen, og regnet bøtter ned. Fjernet unødvendig quoting. Endret 5. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 3. oktober, lekkert. ELsker diffraksjonsstjernene og de små detaljene. Passer godt i s/h, men kunne vært interessant å sett en fargeversjon også. La til fargeversjon hvis du fremdeles er interessert. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nå ble jeg usikker, liker fargeversjonen veldig godt ogsp jeg =) Synes det er mer liv i fargebildet. Synes selve operaen blir mer spennende samtidig som oppmerksomhet trekkes mer mot stjerna og lysene til venstre nå som det er farger der. Av en eller annen grunn blir jeg sittende å se på det gule ringvei skiltet istedenfor operaen... Igjen, et godt bilde Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg må jo si at første bildet dro stativ et par hakk opp på innkjøpslista; jeg er nok ikke den eneste som fikk lyst til å leke med diff etter å ha sett det. Må si meg enig med RandiA om 5.okt, veldig behagelig bilde. Håper bare vi får noen slike dager her jeg bor også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Et stativ er greit å ha når som helst på døgnet egentlig. Men for kvelds/nattebilder er det nesten et must. Kjøp et skikkelig et når du først skal kjøpe, ikke noe poeng med et vaklestativ som du nesten kan matche håndholdt. Ellers takk for tilbakemelding Grizzmo, før eller senere får nok også du klarvær i oktober. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Utrolig bra 1. og 3. oktober. Fine linjer, flott komponert. Jeg har tilgode å fotografere Operahuset selv, men det ser uten tvil ut som et spennende motiv, med endeløse muligheter.. Må snart selv ut med stativ, begynner å bli litt lite lys etter en er ferdig på jobb. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Morsomt å se at flere bruker denne perlen av et objektiv under utfordringen. Jeg har tilgode å eksperimentere med diffraksjonsstjerner med mitt. Effekten er ekstremt kul! Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 marekz: Takker for den. Ingen tvil om at operahuset gir muligheter. Mye upløyd mark der ennå. Har vært ute med stativet selv før i kveld, bilde kommer straks... :Francis: Jeg er ikke akkurat misfornøyd med objektivet nei, en drøm å bruke. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 6. Oktober Etterglød. Det er hverdag igjen, og da er det som kjent mørkt. Valgte å kjøre et motiv som er generelt lite utforsket denne gang, nemlig solnedgang. Dvs. dette var litt etter solnedgang, og det hadde begynt å mørkne. Horisonten og ettergløden speilte seg i et lite, anlagt fossefall. Ved en tilfeldighet har speilbildet av en lyskaster av en eller annen merkelig grunn blitt med på bildet. Det gamle flyplasstårnet på Fornebu titter også i speilet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Veldig fine oktober-bilder du får til ja...god stemning i alle bildene...og oktober-preg på alle RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå