Adamra Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) hei. jeg er helt ny med foto og lurer på hvilke programmer som er best og bruke for redigering og åsså hvilke som er lett og lære deg. håper jeg postet dette på riktig plass. Endret 1. oktober 2008 av Adamra Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 For å svare direkte på topic: Gimp - Fordi det er gratis og du kan bruke det mot andre operativsystemer, ikke bare windows. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg syns photoshop CS3 er best å redigere i, men det er en bratt lærings kurve for en nybegynner. Photoshop elements skal være lettere å lære seg også koster det bare en brøkdel av prisen til CS3. Lenke til kommentar
Adamra Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 For å svare direkte på topic:Gimp - Fordi det er gratis og du kan bruke det mot andre operativsystemer, ikke bare windows. takker. tar gjerne imot flere forslag:) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ville vel aldri nevnt Adobe programmer i samme åndedrag som "lett å lære seg". Mange tråder nedover her med forslag til programmer, selv synes jeg Corel Paint Shop Pro Photo er usedvanlig enkelt å lære seg, pga den innebygde "learning center" som hele tiden forandrer seg med en kort forklaring på hva de ulike verktøyene gjør og fungerer. Ulempen med PSPP er at det har en veldig dårlig Raw konverter (hvis man har bruk for det), men det finnes mange gode Raw konvertere, noen også gratis. Lenke til kommentar
OviD Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Selv har jeg over en periode prøvd de fleste aktuelle kandidater, og vaklet veldig i valget mitt. Adobe Lightroom ar klart den beste pakken, som inneholder både en genial organisator og en avansert men lettfattelig redigeringsdel. Lightroom er langt mer intuitivt lettere å lære enn Photoshop Elements/Photoshop. Mener nå jeg da........ Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kommer ann på hva du skal redigere? Er det kontrast hvitballanse alt som har med forandre farger osv ville jeg valgt Adobe Lightroom. Skal bakgrunnen maskes ut/ skjæres bort å legge inn annen bakgrunn. Da ville jeg valgt Adobe Elements. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå