FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) 13. Oktober Den Diffuse Skogen / En Skogsåpning Jeg likte det litt diffuse bildet. Det er ikke helt skarpt (tok bildet håndholdt), og lyset er litt av det gule slaget. Jeg tok noen skarpere bilder enn dette, og med annen lysinstilling, men følte at stemningen ble litt mer mystisk (av en eller annen grunn) av dette bildet her. Kom gjerne med mer kritikk. Uten den kan jeg ikke bli bedre. Endret 25. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Er enig at det er noe med stemmningen i bildet. At forgrunnen er difus er helt greit, men hadde gjerne sett sentrum litt skarpere. Er litt tungt å se på uten et hvilepunkt. (grunnet fokus, komponeringen liker jeg). Ellers kunne nok det lyspunktet oppe til venstre med fordel vært redigert bort. EDIT: Kan jo påpeke at jeg synes lyset/fargetemperaturen passer perfekt. Endret 13. oktober 2008 av Grizzmo Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 13. oktober gjør seg bra som litt diffus den egentlig. Jeg tror forøvrig den tåler en ørliten økning av fargemetningen. Fargetemperaturen er grei. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 14. Oktober Finanslampen I Mørket Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den der var ganske fin i sin enkelhet. Veldig myk og behagelig grønnfarge på skjermen. Fungerte bra mot sort bakgrunn. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 15. Oktober Det er vel kanskje på tide å bruke objektivet slik det egentlig (?) er tiltenkt - som et portrettobjektiv. La meg presentere: Caféjenta Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Bra portrett. Gleder meg til november, hvor jeg kan bruke 85mm min igjen Tom Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) 16. Oktober Trøbbel i gata / Det kom fra under jorda Hadde egentlig tenkt til å poste dette bildet her, men tenkte endel av dere kanskje ville undret mer over hva som egentlig foregår på det bildet jeg postet. Dette er ihvertfall fortsettelsen av det som kom opp fra bakken. Men personlig er jeg altså mer fornøyd med dette bildet enn det jeg postet. Endret 25. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Du valgte det riktige utsnittet. Selv om det ser ut som en vanlig tre-stamme* med din komposisjon (ikke noe galt i det). Desverre så ødelegger det en del at bilene i bakgrunnen ikke er nok uskarpe. Tom *) Og ikke en arm. Har sett statuen på bilde før; men vet ikke helt hvor den står? Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) 17. Oktober Selvportrett Bildet hadde kanskje blitt bedre hvis jeg hadde tørket støv av lampen som jeg benyttet som speil, men jeg likte fish-eye effekten som oppstod. Endret 25. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Vaterland ja. Du gjorde et godt valg. Dette ble mye mer spennende enn spoileren, her ser det ut som om et metalltre er i ferd med å vokse opp av undergrunnen. Bra jobbet. Her skjedde visst litt av hvert mens jeg somlet med skrivingen. Glimrende løsning hvis man mangler fisheye-optikk. Jeg likte bakgrunnen veldig bra (det utenfor lampa altså). Fine duse farger, og den rette linja nesten nederst. Endret 17. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg setter virkelig pris på konstruktiv kritikk. Uten den ville jeg ikke alltid vært klar over hva jeg gjør galt - og ihvertfall ikke hvordan jeg kan forbedre meg. Det er flere bilder jeg skulle likt å fikse litt på, men har mann sagt null redigering, så... Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) 18. Oktober Atomvinter Bildet er kanskje i grenseland til å bli overeksponert, men det er sånn som skjer i en atomvinter - har jeg hørt. Hadde egentlig tenkt å bruke dette bildet med tittelen: Den Bortgjemte Gullbyen, men droppet det da jeg mente at fargene ble for kjedelge. Dette var kanskje favorittbildet mitt (av disse tre), men jeg mente at diffraksjonsstjernen foran til høyre tar for stort fokus i bildet/trekker for mye oppmerksomhet. Endret 25. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Vaterland ja. Vaterland? Hæ? Bildet ble ihvertfall tatt på Grønland, foran kontorene til Røde Kors. Ellers takk for kommentarer og feedback. Skulle gjerne gjort noe mer med bakgrunnen. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Atomvinter. Jeg syns denne effekten ble ordentlig bra. God ide, og godt gjennomført. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vaterland? Hæ?Bildet ble ihvertfall tatt på Grønland, foran kontorene til Røde Kors. Er det ikke rett overfor "Den Røde Mølle", dvs. litt vest for Vaterland bru? Tror ikke man kan kalle det Grønland før man er øst for elva (jeg har bodd på Grønland). Har forøvrig litt sans for "Atomvinter". Passe syke farger som gir assosiasjoner. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Liker godt "Atomvinter". Synes du har valgt riktig versjon. Med de fargene blir det skikkelig ørkenpreg på forgrunnen - typisk resultatet av mislykkede kjernekraft-eksperimenter. Men jeg ville nok ha rettet opp bildet slik at husene ligger vannrett. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Vaterland? Hæ?Bildet ble ihvertfall tatt på Grønland, foran kontorene til Røde Kors. Er det ikke rett overfor "Den Røde Mølle", dvs. litt vest for Vaterland bru? Tror ikke man kan kalle det Grønland før man er øst for elva (jeg har bodd på Grønland). Har forøvrig litt sans for "Atomvinter". Passe syke farger som gir assosiasjoner. Du har helt rett - i alt :o) Endret 20. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) 19. Oktober Eplehund Jeg var litt uinspirert (les: fyllesyk) på 12. oktober, men prøver nå på nytt. Denne gangen med ny hund som ennå ikke har gått lei av å bli tatt bilder av. Endret 25. oktober 2008 av FunFact Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 her var det mye bra.. likte spes godt vannatomsplitteren og bilder for 13.oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå