Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - FunFact - Canon 40d, EF 85mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Bruker: FunFact

Utfordring: Minst 20 bilder

Ekstra-utfordring: Ingen form for redigering + Minst 5b. i Sort/hvitt

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: Canon 40d, EF 85mm f/1.8

 

Setter veldig stor pris på konstruktiv kritikk - så kom med den! :o)

 

 

1. Oktober

Mitt første forsøk...

Rørende

 

Edit: Tittel

post-160486-1222899302_thumb.jpg

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla, Mirko! Ser du har vært på Blindern du også :p Bra utsnitt! Har du crop'et, eller er det rett fra kamera?

 

Rett fra kamera! Har faktisk ikke vært på Blindern på en stund nå. Skal dit snart. Da blir det nok noen bilder. Skal prøve å unngå enhver form for redigering av bildene til denne konkuransen (annet enn re-sizeing/omskalering - regnes det som redigering?).

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Artig konstruksjon. De tre nivåene gjør at bildet "lever". Linjene i øvre billedkant indikerer at det kunne vært rettet opp litt.

 

Absolutt (altså, at bildet kunne blitt rettet opp litt.), men jeg tok bildet håndholdt, og har som en ekstrautfordring at jeg ikke skal redigere noen av bildene mine (ennet enn å forandre størrelsen på dem).

 

Ellers takk! :o)

Lenke til kommentar
Absolutt (altså, at bildet kunne blitt rettet opp litt.), men jeg tok bildet håndholdt, og har som en ekstrautfordring at jeg ikke skal redigere noen av bildene mine (ennet enn å forandre størrelsen på dem).

Ganske knallhard utfordring. Ganske knallhard tilværelse for "straffangen" i dagen bilde også. Blikket sier sitt.

Lenke til kommentar

6. Oktober

 

Funky Chairs In A Funky Village

Halvveis behagelige stoler med funky underbelysning. Utsikt fra stolene: En "rundkjøring" som ikke virker helt lovlig ved Pilestredet, Oslo.

Bildet ble tatt håndholdt. Hadde egentlig tenkt til å bruke et annet bilde som jeg tok i hagen tidlig på morgenen, men følte at det ville vært juks siden jeg gjorde det igår. Heldigvis for meg så mistet jeg bussen da jeg skulle hjem fra byen og gikk forbi denne plassen - og knips - presto!

Edit: Tittel

post-160486-1223336796_thumb.jpg

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Fin effekt av farget lys under stolene, kanskje du kunne ha fått utnyttet dette enda bedre. Var det virkelig så oransje skjær på lyset her?

 

Nei, men det ble det med "kreativ" bruk av hvitbalanse og lang lukkertid. Jeg tok et med litt andre innstillinger (som ble mørkere), men følte etterpå at dette gav et koseligere, mer høstpreg aktig uttrykk. Kunne selvfølgelig ha gjort mer med det i etterproduksjon (post-production)/redigering, men jeg har som kjent som mål: null redigering.

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Stilig underlys på stolene. Synd at det ikke er mørkere der eller at stolene står litt mer isolert. Da hadde det lyset virkelig kommet til sin rett. Hvordan ser plassen ut fra andre vinkler?

Det ser ut som om de folka i øvre høyre hjørne burde dratt hjem fremfor å jobbe overtid. (lang lukker og ingen bevegelse å spore)

Lenke til kommentar
Stilig underlys på stolene. Synd at det ikke er mørkere der eller at stolene står litt mer isolert. Da hadde det lyset virkelig kommet til sin rett. Hvordan ser plassen ut fra andre vinkler?

Det ser ut som om de folka i øvre høyre hjørne burde dratt hjem fremfor å jobbe overtid. (lang lukker og ingen bevegelse å spore)

 

 

Edit: Spoiler

 

Slik ser de ut fra andre vinkler på andre tider av døgnet:

 

Det er vanskelig å få til noen bra bilder fra andre vinkler med dette objektivet. Det blir litt trangt... Dessuten så blir man stående i en "rundkjøring" - noe billistene ikke setter så stor pris på.

Men det er absolutt mulig, og jeg skal prøve igjen senere (neste mnd) med et annet objektiv. Kunne kanskje ha stått bak stolene...

 

 

 

 

post-160486-1223395503_thumb.jpg

post-160486-1223395507_thumb.jpg

post-160486-1223395513_thumb.jpg

 

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Det er vanskelig å få til noen bra bilder fra andre vinkler med dette objektivet. Det blir litt trangt...

Det er ikke vanskelig i det hele tatt, du har jo klart det her.

 

Dessuten så blir man stående i en "rundkjøring" - noe billistene ikke setter så stor pris på.

Gi blaffen i bilistene, de må ta hensyn til fotografer i arbeid.

Lenke til kommentar

7. Oktober

 

VannAtomReaksjon

Hvem trenger vel avanserte maskiner og lange underjordiske baner i smultringform for å spalte/splitte atomer, når man har vanninstallasjoner i sentrum?

post-160486-1223413769_thumb.jpg

 

 

Edit: Spoiler

For de av dere som har lyst til å se andre vannspaltings-/splittings bilder så kommer det noen flere her. Angrer litt på at jeg valgte det bilde jeg valgte, men gjort er gjort, og spilt melk osv...

post-160486-1223414595_thumb.jpgpost-160486-1223414607_thumb.jpgpost-160486-1223414619_thumb.jpgpost-160486-1223414634_thumb.jpgpost-160486-1223414654_thumb.jpg

 

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...