Gå til innhold

Oktoberfest - Ramsfoto - 85mm f/1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10. oktober

 

Jeg klarer dessverre ikke helt å følge opp denne utfordringen med tanke på presentasjon og kommentarer. Men kamera er med overalt i alle fall.

 

I stor tvil om dette bildet bør vises. Det jeg håpet skulle bli rene blå og gule flater med skarpe overganger, viser seg at er fulle av underlig "støy". Motivet hadde rett og slett ikke den kvaliteten jeg trodde da jeg forlot standplass. Men på den annen side, om det er dette fremtidens arkeologer finner, så er vel støyen også en del av gåten. Ideen er at sivilisasjonen som vi kjenner den for lengst er borte, og alt man finner er bruddstykker av vår kultur.

 

Dette er en serie jeg har tenkt på lenge, og ganske sikkert kommer til å hente mer ut av. Enda mer aktuell nå som vi tydeligvis skal tilbake til steinalderen, i alle fall økonomisk.

 

Uforståelige fragmenter fra den tapte vestlige sivilisasjon, objekt 2

Undeciferable remains from the lost western civilization, exhibit 2

post-79427-1224022583_thumb.jpg

 

 

ISO 200; f/4,0; 1/320sek; 25mm mellomring

 

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som har skjedd, ja. Det som så ut som et skilt, viste seg å være en trykket plakat. Jeg så ikke dette i søkeren.

 

Takk for all respons! Det inspirerer til å fullføre øvelsen.

 

Jeg laget poster og bidrag for 11.-14. oktober klart, og da jeg forsøkte å laste opp forsvant internettforbindelsen min i går kveld. Sitter på en annen maskin nå, men regner med flere oppdateringer fra meg i løpet av kvelden.

 

- R

Lenke til kommentar
2. oktober

Ganske triste greier, og jeg fikk ikke en eneste assosiasjon til høstsola. Tror kanskje "høstdepresjon" er mer beskrivende. Beklager, men det fungerer ikke for meg

Javel, men da traff jeg ganske bra likevel. Assosiasjon til høstdepresjon er ikke overraskende, da solsikken i livets høst henger med hodet som den gjør. At du ikke liker det er en ærlig sak, men at du bryr deg nok til å etterlate en kommentar med feedback er jeg takknemmelig for. Jeg står inne for både tittel og uttrykk. :)

 

- R

Lenke til kommentar

11. oktober

 

Jeg håper på litt mer stabil forbindelse til verdensveven i kveld. Dette er fra lørdag. Ingen Pulitzer for denne prestasjonen heller.

 

Opphengt stål

post-79427-1224103779_thumb.jpg

 

 

ISO 800; f/4,0; 1/500sek

 

 

 

12. oktober

 

Søndag ble en dag i lokalrevyens tjenesete. Noen småpauser mellom slagene

 

Sår hud

post-79427-1224103897_thumb.jpg

 

 

ISO 200; f/4,0; 1/400sek; 25mm mellomring

 

Lenke til kommentar

14. oktober

 

Det er antydninger til diffraksjosstjerner i høylysene på dette bildet. Jeg angrer på at jeg ikke forsøkte å blende mer ned for å se om jeg kunne gjort dem enda tydeligere.

 

Melkeveien projisert på et bord en solrik morgen

post-79427-1224105049_thumb.jpg

 

 

ISO 100; f/13; 1/8sek; 25mm mellomring; stativ

 

Lenke til kommentar

11. oktober: Merksnodige greier. Stålstenger som vokser ut av hull i taket? God idé å la hullene være i fokus, mens stengene flyter ut...

 

12.oktober: Bjørk? Ser ut til at noen vandaler har vært her. Du har såpass fokus, og har kommet så nært at man kan se det er en stund siden det ble skåret i neveren/barken her. Behagelig tekstur når du ikke har blåst ut hvitfargen.

 

13. oktober: Morsom DOF'e-lek. De rørendene som er i fokus er fint plassert i billedruten.

 

14. oktober: Lekre dråper der de soler seg i sin egen gylne glans. Diffraksjonsstjernene er der som du sier, men det må ha vært noen bittesmå ninjaer som har slengt de dit. Egentlig greit at de ikke dominerer mer enn de gjør her.

Lenke til kommentar

15. oktober

 

Jeg står i fare for å plagiere meg selv snart med alle bronse/kobber/messing-bildene mine, men et til får dere tåle. Skal man mestre et felt godt er det viktig å trene... :)

 

Ludwig

15 år i amatørmusikkens tjeneste

post-79427-1224192434_thumb.jpg

 

 

ISO 1000; f/1,8; 1/30sek; 25mm mellomring

 

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar

16. oktober

 

En nødløsning i dag da begge mine planlagte prosjekter viste seg å bli totalt ute av fokus eller fullstendig kjedelige. Her har dere til erstatning en inspirasjon til å søke opp litt lesestoff om fargerom. Litt artig å forsøke å etterbehandle dette da et hvert forsøk på å dra i hue eller saturation ga umiddelbar posterisering og oppsrekking av overgang mellom fargene.

 

Fargerom

post-79427-1224194097_thumb.jpg

 

 

ISO 200; f/3,2; 1/2000sek; 25mm mellomring

 

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar

Ikke noe posterisering å se nå i alle fall. Kjøpte du en regnbue på supern og tok bilde av den eller? Her må du vel ha presset sRGB til det ytterste.

 

15. oktober: Veldig behagelig med den gylne messingen som bakgrunn. Syntes først at ventilknappen (eller hva det nå heter) ble litt kirurgisk avbildet med tanke på sporene etter slitasje. Men så så jeg undertittelen, og da er det vel som det skal være...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...