Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - otveit - zuiko 25mm f2,8

Anbefalte innlegg

Bruker: otveit

Utfordring: minst ti bilder men håper på 30

Deltakernivå: entusiast (min objektivpark består av 1 fastobjektiv;)

Utstyr: Olympus E-420 med 25mm f2,8 pancake

Tema for meg må nesten utkrystallisere seg etter hvert, men en potenstiell rød tråd for meg er en utforskning (problematisering) av landskapsbegrepet. Da hovedsaklig i mitt urbane miljø, Bergen. Men hvem vet, kanskje finner jeg ut noe annet.

edit: Hvis noen skulle finne på å kommentere noen av bildene mine kan jeg si at jeg ønsker spesielt kommentarer på motivvalg og komposisjon, men andre kommentarer mottas med takk og bukk.

Endret av otveit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt første bidrag blir et bylandskap fra rosenbergsgaten (på høyden) i Bergen.

post-128149-1222896444_thumb.jpg

jeg liker det fordi jeg synes det viser gaten og situasjonen på en (helt greit) overbevisende måte.

men på den andre siden er det nok kanskje ikke så veldig interessant? Teknisk er det nok mye plukk også

Lenke til kommentar
Kanskje litt rotete i kantene. Jeg ville gått 20 meter lenger fram for å ta bildet. Fine farger, men ikke så lett å få med det røde i buskene til venstre

Ellers tror jeg bildet kunne gjordt seg i HDR.

ja, jeg tenkte på det jeg og og vurderte å croppe for å få en kvadratisk ramme, men jeg gadd rett og slett ikke. Kanskje jeg gjør det senere. Det jeg egentlig burde gjort var som du sier å bruke apostelzoomen, men av en eller annen grunn syntes jeg at det var viktig å få med kumlokkene.

Jeg er til dels enig i at det kunne gjort seg som hdr, men det innebærer en måte å fotografere på som jeg ikke er helt fortrolig med. Når jeg forsterket det røde i buskene slik at det var godt synlig kom det ekkel fargestøy på den oransjgule veggen, sp det prosjektet la jeg fra meg.

Lenke til kommentar

etter en helg på padlesymposium (mye vann = lite bilder) samt total kolaps i etterbehandlingssystemet kommer jeg nå tilbake med noe forsikede bidrag fra forrige uke.

Strømkontakten til laptopen min (hunn delen) er det noe alvorlig galt med, som fører til at den ikke kan startes opp. Den skal opereres når jeg får tid til det. Hvem vet, kanskje det til og med fungerer :)

Lenke til kommentar

takk for fine kommentarer.

uff. verdenssjelen ønsket nok ikke at mitt bidrag til denn utfordringen skulle bli vesentlig. Etter det nevnte kollapsen av etterbehandlingssystemet mitt (kremt) fulgte raskt etter at nextgentels ruter gikk heden. I kombinasjon med en helg med intensivt arbeid ble min motivasjon ble dermed ettertrykkelig knust.

jeg skal se om jeg får behandlet noe av de eksponeringene jeg har tatt etterhvert, men stor usikkerhet knytter seg til denne planen. jeg tror jeg må gjennomføre en egen månedsutfordring når jeg har de tekniske rammebetingelsene i orden.

jeg er i det minste ganske fornøyd med de to eksponeringene jeg har presentert.

Lenke til kommentar

jeg legger ut de bildene jeg har fått tatt, utfordringen røk ved at jeg ikke klarte to bilder i forrige uke (på grunn av de nevnte vanskeligheter o.l.).

Her kommer en eksponering gjort på værlandet kai 5. oktober på vei hjem fra padlesymposium.

post-128149-1224174414_thumb.jpg

Lenke til kommentar

følgende bilde er tatt under en av benkene utenfor Samfunnsvitenskaplig fakultet, Universitetet i Bergen. En liten kompis som ikke var særlig blyg, han havnet flere ganger innenfor nærfokusgrensen. Det skal noteres at jeg sitter nesten rett over på benken og grovsikter med olyskyteren min. Det er reimen på skuldervesken min i bakgrunnen.

post-128149-1224175211_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...