Gå til innhold

Skal levle priest+mage. spec?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt og greit AoE spec på mage, start med frost, gå fire når du kan få Blast Wave.

Frost er bare til for beskyttelse, og når du har prest til det tar du fire så det går fortere.

Mange sier "Ååå du må aoe grinde med blizzard." men det er bare tullete og tregt hvis du har en prest med deg. Gå fire så tidlig som mulig.

 

Scenario:

Prest shielder mage. Mage løper og puller haugevis med mobs. Mage kjører 1x max rank Arcane Explotion. Prest kan begynne å heale uten å få aggro. Mage bruker frost nova. Mage bruker Flamestrike. Mage bruker Blast Wave. Mage bruker max rank Arcane explotion. Mage bruker Dragons Breath (Når du har dette) som avslutter.

 

Om presten er holy eller disc har ikke mye å si, men med disc får du kanskje bedre "beskyttelse" med imp PW: Shield og Pain Supression. Samtidig booster du spelldmg til mage med disc med imp Divine Spirit og Power Infusion. Så jeg vil anbefale disc. Reflective Shield (disc) er jo også genialt skal dere AoE grinde.

Lenke til kommentar

Bandreas nevnte noen av grunnene til Discipline-prest.

 

Grunnen jeg ville hatt Frost-mage, er ganske enkle. Ingen andre mage-specs har like mye kontroll som en frost-mage. Fienden blir frosset fast, ting dør fort og, generelt sett, man sparker mye rumpe i PvP.

 

Fire-mage er laget for å drepe på avstand, men de tåler møkk på kloss hold. Frost Mager har litt mer overlevelsesmuligheter takket være skjoldet deres, "freeze" og lignende egenskaper.

 

Det, sammen med en discipline-prest som reduserer skaden din, og som er ganske kurrant til å spamme Smite, så vil dette gå utmerket.

 

 

 

Og ja, jeg snakker av erfaring =)

Lenke til kommentar

Nå er jo poenget at han har en prest med seg så overlevelsesmulighetene til en frostmage er ikke verdt mye i forhold til hvor raskt du dreper med fire ;)

En mage kan fortsatt bruke Frost Nova, og Blas Wave gjør at fiender beveger seg saktere, ergo litt det samme som Cone of Cold.

Har mer enn nok kontroll som fire når du har en prest i baklomma!

 

Og du mener vel at Disc ikke reduserer, men booster skaden?

Lenke til kommentar

Mente selvsagt at en disc reduserer skaden du -mottar-.

 

Men ja, Fire har fått mye CC de også, men vil fortsatt mene at en frost-mage har overtaket.

Etter et par timer i STV, vil jeg faktisk foretrekker en frostmage, takket være freeze-abilitiene.

 

Men sant som sies, specs har ikke så -utrolig- mye å si. For det meste smak og behag, iallefall for prester og magikere. Er nok større forskjell for druider, shamaner og paladiner.

Lenke til kommentar

AoE grinding går saktere enn å queste.

 

Om du har en priest ville jeg valgt firespecc som mage, da fire gjør mer skade, mens frost har mer survivability som du da ikke trenger.

 

Jeg ville kjørt med shadowpriest. I litt høyere level får du manaregen + heal for all skade denne gjør, noe som reduserer nedetid ganske.

Lenke til kommentar
AoE grinding går saktere enn å queste.

 

Om du har en priest ville jeg valgt firespecc som mage, da fire gjør mer skade, mens frost har mer survivability som du da ikke trenger.

 

Jeg ville kjørt med shadowpriest. I litt høyere level får du manaregen + heal for all skade denne gjør, noe som reduserer nedetid ganske.

Jeg ville ikke kjørt shadowpriest. For at du skal få tilbake liv og mana, må du bruke langt flere sekunder enn en firemage. Firemage er kjent for å 2-3-shotte fiendene sine, mens en shadowprest vil bruke denne tiden på å kaste sine første spells.

Disc er veien å gå.

Lenke til kommentar

Hvis man først skal drepe mobs fort sammen er holy veien og gå. Holy spec, searing light, divine fury, spiritual guidance, spirit of redemption og surge of light, 28 frekke poeng til sammen.

 

Levler selv som SoL priest nå og det går bra. Her er min build, spirit tap + spiritual guidance er elsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...