uranus Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) <?php $ch = curl_init(); $url = "http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=drivstoff_priser&showMenu=0_3_0"; curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $out = curl_exec($ch); preg_match_all('!<FONT face=Arial size=2>(.*?)</FONT>!', $out, $stasjon); preg_match_all('!<FONT face="arial, helvetica, sans-serif" size=2>(.*?)</FONT>!', $out, $ultima); echo "Her er det pris: ". $stasjon[1][4]; ?> <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2"> <tr> <td><strong>Bensin</strong></td> <td><strong>Pris inkl. mva. </strong></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial">Blyfri 95</font></td> <td><?php echo $stasjon[1][4]; ?></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial">Blyfri 98</font></td> <td><?php echo $stasjon[1][5]; ?></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial"><font face="arial, helvetica, sans-serif" size="2">Ultima</font></font></td> <td><?php echo $ultima[1][1]; ?></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial"><font face="arial, helvetica, sans-serif" size="2">BIOETANOL E85</font></font></td> <td><?php echo $ultima[1][3]; ?></td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td><strong>Diesel</strong></td> <td> </td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial">Diesel LS (lavsvovel)</font></td> <td><?php echo $stasjon[1][9]; ?></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial">Diesel B5 (5% Bio)<br /> Diesel avg.fri</font></td> <td><?php echo $stasjon[1][10]; ?></td> </tr> <tr> <td><font size="2" face="Arial">Biodiesel B100</font></td> <td><?php echo $stasjon[1][11]; ?></td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td><strong>Andre drivstoff </strong></td> <td> </td> </tr> <tr> <td>LPG Drivstoff</td> <td><?php echo $stasjon[1][13]; ?></td> </tr> <tr> <td>Parafin avg.fri (farget)</td> <td><?php echo $stasjon[1][15]; ?></td> </tr> </table> Dette er en kode jeg prøver å få til på min lokale webserver som støtter curl. Poenget er bare å lære, og har en startside fra lokal server som henter ut ting jeg vil vite. Brukt curl masse før for å hente ut litt data, men akkurat her vil det ikke funke. Det funket før jeg la det i tabeller, men nå funker det ikke. Noen som har peil på hva jeg har gjort galt her? EDIT: Den funker kun på lokal server, men ikke på webhotellene mine som er Uniweb og Cliche. Ingen av de som støtter curl? Endret 1. oktober 2008 av uranus Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Den funker kun på lokal server, men ikke på webhotellene mine som er Uniweb og Cliche. Ingen av de som støtter curl? Du har jo funnet det ut! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 <?php $url = "http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=drivstoff_priser&showMenu=0_3_0"; if( function_exists( 'curl_init' ) ) { $ch = curl_init(); curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $out = curl_exec($ch); curl_close( $ch ); } else { $out = file_get_contents( $url ); } preg_match_all('!<FONT face=Arial size=2>(.*?)</FONT>!', $out, $stasjon); preg_match_all('!<FONT face="arial, helvetica, sans-serif" size=2>(.*?)</FONT>!', $out, $ultima); echo "Her er det pris: ". $stasjon[1][4]; ?> Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Curl Støttes i allefall av NetBox.no Send dem mail og hør. Kanskje de kan aktivere det. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ja fant det ut, trodde det var noe feil fordi jeg regna med at Cliche og uniweb støtta det spesielt siden jeg har to kontoer hos uniweb hvor den ene støtter det og ikke den andre :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå