ninja-joar Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Vurderer sterkt å anskaffe en "ny" bil.. Trenger en bil der jeg kan bare kaste inn en masse bagasje, og helst kunne mekke ei seng inni der også! Firehjulstrekk er også et must! Foreløpig har jeg sett meg ut hiace 3-seter og transporter syncro som de beste kandidatene, men jeg kan ikke legge mer enn 30000 i det. Dermed blir det en eldre bil.. Lurer på hvilken bil som generelt sett vil gi mest trøbbel i lengden... Hva gir best valuta for pengene? Noen andre biler som burde vurderes?? All hjelp blir godt mottatt!! Mvh Joar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hiace er vel det skuddsikre valget på alle måter, dog er den nok dårligere på komfort, forbruk og endel andre bruksegenskaper. Pass på at den er noenlunde vedlikeholt da de er følsomme på slurv i oljeskift. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Transporter heter det vel at du bare kan kaste når den er rundet 200 000km. Vi hadde en Hiace som rullet 380 00km, for motoren gikk dunken på motorveien i Tyskland. 280 000 av disse KM var på Biltema Mineralolje Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Transporter heter det vel at du bare kan kaste når den er rundet 200 000km. Vi hadde en Hiace som rullet 380 00km, for motoren gikk dunken på motorveien i Tyskland. 280 000 av disse KM var på Biltema Mineralolje Har en del Transportere på jobben (ingen syncro). Både nye og gamle. Disse bilene blir mishandlet på det groveste. Kjører mer eller mindre alltid rundt med overlast og hopper opp og ned fra fortau. I tillegg blir de kjørt av forskjellige personer så det er ingen som føler noe ansvar. Flere av de har rundet 300 000, en av de er oppe i over 400 000. Klart det er problemer med de, men motoren ser hvertfall ut til å gå et stykke. Vi har også en Vito, vet ikke hvor langt den har gått, men den står for det meste på verksted. Lenke til kommentar
ninja-joar Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk for svar så langt... Hva med en Mitsubishi L300?? Hvordan er den i forhold? Den ser ut til å være litt rimeligere å kjøpe...? -Joar Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ville ha satset på Hiace D4D da de uten turbo er et mareritt å kjøre. Har også prøvd Transporter, men jeg syntes de var små inni kupeèn Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) For eldre biler er det vel rust som tar knekken på både transporter og hiace. Du har ikke vurdert pickup med skap på? F.eks. Toyota Hilux eller Nissan Navara... Mindre plass men Endret 6. oktober 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
ninja-joar Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei! Har ikke vurdert pickup, siden det er plassen bak som er det viktigste! Vil mekke soveplass baki, samtidig som det skal være plass til en del stæsj i tillegg... Trenger en "kaste masse ting baki og bare kjøre avgårde - bil" -Joar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå