FranzJosef Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 I et word-dokument skal jeg gjerne ha inn følgende: en nedtrekksmeny og en avhakingsbokser, dvs sånne bokser som i et skjema og når man klikker så kommer det et kryss i hver lille boks. Er dette mulig i word? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vis -> Verktøylinjer -> Skjema. Der finner du det du trenger. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ja, der var det gitt! Bra! Men for begge deler, hvordan blir det slik at brukeren av dokumentet kan se dette som en nedtrekksmeny og en avhakingsboks som man kan trykke i? Altså nå blir det bare editerbare felter som man kan fjerne eller legge til felter i nedtrekksmenyen. Må dokumentet klargjøres på noen måte? Hvordan? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du må beskytte skjemaet etter at det er ferdig. Det gjør du med hengelåsen på verktøylinjen Skjema. Her finner du forøvrig en grundig gjennomgang: http://www.computorcompanion.com/LPMArticle.asp?ID=22 Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Når jeg beskytter filen så funker avhakingsboksene bra. Nedtrekksmenyene funker, men man ser ingen nedtrekks-knapp så man vet ikke at det er et slikt felt før man tilfeldigvis trykker der. Hvordan får man det? Og når jeg velger protected kan man ikke skrive inn i feltene for skrift i dokumentet. Hvordan fikses det? Kan man velge kun enkelte celler i tabellen som er protected eller skrivbare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå