andper Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Er det noen som vet hvor mye det koster i sending, frakt og toll/moms for sub sendt fra USA? Tenker da på KRK v12, denne veier ca. 33 kg. Hilsen Andper Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. Er det noen som vet hvor mye det koster i sending, frakt og toll/moms for sub sendt fra USA? Tenker da på KRK v12, denne veier ca. 33 kg. Hilsen Andper 25% på moms. Det er ikke toll på data varer. Priser usps: 297.75 for Express Mail International (3-5 dager) 232.50 Priority Mail International (6-10 dager) Da gikk jeg utifra 70lbs. kilde: usps Oppdatert ca2 Endret 1. oktober 2008 av mreinha Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) 33kg er vel nesten 73lbs (pund), så de prisene bør nok justeres noe. Uansett er det nok best å kontakte selger med spørsmål, enkelte sender for eksempel kun med DHL eller UPS. Endret 1. oktober 2008 av ca2 Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 altså, spm.et er jo om dette lønner seg, har fått en pris i norge på 7200,- på ny vare. Ordinær pris er vel 8-9999,-. Funnet den på amazone til $699, og med dagens kurs som var 5,91 kr blir det vel 4131,-.. så må man ha momsen som er 25% da, og da er man oppe i; 5163,- og da er det store spmet; vil det lønne seg med frakt og forsikring på frakten og slikt å kjøpe den i statene?:/ Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 altså, spm.et er jo om dette lønner seg, har fått en pris i norge på 7200,- på ny vare. Ordinær pris er vel 8-9999,-.Funnet den på amazone til $699, og med dagens kurs som var 5,91 kr blir det vel 4131,-.. så må man ha momsen som er 25% da, og da er man oppe i; 5163,- og da er det store spmet; vil det lønne seg med frakt og forsikring på frakten og slikt å kjøpe den i statene?:/ Enkelt regnestykke det der: 5163 for subben (inkludert moms) ----------------------- 1755 for express mail 1371 for priority (kan ta veeeeldig lang tid i tollen) så da ender du opp på: 6918 på express (da sparer du vel rundt 300 kroner om du ikke regner med frakt i Norge) 6530 på priority (da sparer du vel rundt 700 kroner om du ikke regner med frakt i Norge) Valget er jo ditt da:) Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Sant det, valget er mitt;) Er bare leit om man går på en smell, og vips så har man overstiget beløpet den koster i Norge. Tingen er bare at jeg trenger en litt stor sub som passer til Fostex pm 1. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sant det, valget er mitt;) Er bare leit om man går på en smell, og vips så har man overstiget beløpet den koster i Norge. Tingen er bare at jeg trenger en litt stor sub som passer til Fostex pm 1. Det er helt sant, men når vi snakker om såpass lite penger for en stor investering så burde du kjøpe den her i Norge hvor vi har ordentlig lover angående retur, angrefrister og garanti saker. Kjøper selv ikke ting fra utlandet om jeg ikke sparer minimum 2000 kroner. Men nå har det seg sånn att Norge faktisk har live priser på Data og elektronikk, derfor slipper du også å betale toll for disse produktene. Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Syns det er mye penger for en sub uansett da, men får vel det man betaler for. Har du vært borte i krk før? er dette noe? Ja, lønner seg nok å kjøpe det her om man sparer så lite, i tillegg får man jo ordentlig reklemasjon og slikt. Men er det mulighet for å kontakte impotør direkte? få den billigere direkte derfra? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvorvidt krk er ett bra merke får du nesten stille i rett forum. Du kan jo høre med importør / krk direkte om de selger selv, da vil du nok kunne spare masse penger. Er ikke alltid du får det du betaler for, mange gode eksempler på det. Men som sagt snakk med de gutta som er aktive på Lyd og bilde delen av forumet, de har nok peiling. Eventuelt ta en tur på hifi-klubben eller lignende butikker. Men ikke kjøp brukt, da disse kan være sprengte uten att du merker det med det første! Lenke til kommentar
andper Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvorvidt krk er ett bra merke får du nesten stille i rett forum. Du kan jo høre med importør / krk direkte om de selger selv, da vil du nok kunne spare masse penger. Er ikke alltid du får det du betaler for, mange gode eksempler på det. Men som sagt snakk med de gutta som er aktive på Lyd og bilde delen av forumet, de har nok peiling. Eventuelt ta en tur på hifi-klubben eller lignende butikker. Men ikke kjøp brukt, da disse kan være sprengte uten att du merker det med det første! Takker for kjappe og gode svar:D får høre i den delen av forumet da, eller ta en tlf til krk impotøren direkte i morgen. Tingen er at det er en studiosub, så fåes omtrent kun kjøpt på musikkbutikker. Gjør nok at prisene kan styres mer opp:/ Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Mye som spiller inn på priser, men regner med att de rette menneskene på dette forumet kan veilede deg bedre enn det jeg kan når det gjelder lyd, kan hende subben du vil ha er elendig. (selv har jeg ett hjemmesnekret 7.2 anlegg med hjemmeloddet forsterker Kjempe artig å sette i sammen, god lyd også (etter min mening)) Lykke til videre med valg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå