Gå til innhold

Oktoberfest 2008 -svar -35mm F2.0


Anbefalte innlegg

Mål: Å få ut ett bilde hver dag.Bildene skal bli tatt med manuell innstillinger(utenom fokus), eventuelt bruk av SB-800.

Utstyr: Nikon D300 +Nikon 35mm F2.0

(Alle bilder© meg selv)

 

1gang jeg er med på noe slikt, så dette kan jo bli spennende.

:)

1Oktober:

post-37554-1222891539_thumb.jpg

Efix: F/5, 1/160, ISO200, SB800, SilverEfexPro

 

Bildet er av familiekatten, Pusur, som er 21år gammel.

Endret av Svar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3.Oktober:

I dag var det nok å gjøre på jobben, jeg hadde heller ikke med kamera.

Var på bowling med noen kompiser på kvelden, YESS, disco bowling med røyk og det hele, perfekt å teste ferdighetene på.

Kamera i bagen og alt så fint ut, men så utover kvelden da kamera skulle opp oppdaget jeg at minnekortet satt i maskinen hjemme :(

Ikke hadde jeg noe reserve heller i den lille bagen min. DUMT.

Teknisk sett har jeg alrede nå ikke klart utfordringen min med å legge ut 1 bilde hver dag :(

 

Dere tenker kansje at hvorfor tar han ikke noen bilder hjemme?

Jo, jeg kom hjem 00:15, og da er det jo teknisk sett 4. oktober alt.

Dette var jo dumt egentlig, men minnekort skal stå på ønskelisten til bursdagen min, som ikke er om alt for lenge.

Konklusjon: Husk å altid ha reservekort i bagen vist kamera ikke kan ta flere enn 1 kort.

Lenke til kommentar

1. Oktober, kattebildet er en fryd for øyet. Mer portrett av dyr! Fin etterbehandling som gir et behagelig bilde. Så vidt jeg ser fin fokus. Gråfargene går igjen i hele bildet.

 

2. Oktober, tror et tettere utsnitt av bare blomstene kunne gjort det bedre. Vasen med fisk på gir meg ingenting. Ekte blomster er jo også å foretrekke =P Du kunne også fjernet restene av bakgrunn og gjort det helt svart.

 

3. oktober, synd...

 

4. oktober, Treet og de falne bladene er et herlig symbol på høsten, men er litt usikker på om bakgrunnen faller i smak. Skiltet og vinduene i bakgrunnen trekekr oppmerksomheten vekk fra treet. Blir som om det står i veien...

 

Keep up the good work!

 

K

Lenke til kommentar

5.Oktober:

Jeg kunne ikke være med på fotovandringen i Fredrikstad i dag pga private ærend dukket opp, men på kvelden var jeg å kjøpte meg en "Rancilio Silvia" espressomaskin med tilbehør:

post-37554-1223242588_thumb.jpg

F/7.1, 1/160 ISO200 SB-800

Pga alt for lite lys på kjøkkenet +veldig skjelvende hender/armer i dag, måtte jeg bruke blitzen.

Lenke til kommentar
7.Oktober

I dag hadde jeg med kameraet på jobben, og dette bildet ble tatt på vei til jobb, ca kl 07:10.

Dagens tema blir mere høst, jeg synes brytningen av lykten ble litt fin:

 

 

Jeg er enig med deg! Men, det er mulig jeg synes himmelen ble en liten anelse for lys. Den så riktignok veldig bra ut på thumbnail'en :o)

Lenke til kommentar
7.Oktober

I dag hadde jeg med kameraet på jobben, og dette bildet ble tatt på vei til jobb, ca kl 07:10.

Dagens tema blir mere høst, jeg synes brytningen av lykten ble litt fin:

 

Jeps - fin høststemning her ja! Etter min smak så blir det kanskje litt for lite av hovedmotivet (brytningen av lykta) og litt mye omgivelser.

Lenke til kommentar

Synes støyen forstyrrer litt her, men bare litt. På en måte synes jeg stemningen bryter litt her. Omgivelsene har blitt rett så dystre her og det toppes av "spøkelsene" i bakgrunnen. Men det funker på et vis likevel, selv om jeg forstyrres litt av lampene.

 

Edit: Med lampene så mener jeg da ikke telysene, men lyspunktene bak der

Endret av satchmo
Lenke til kommentar

10.Oktober

Endelig fredag :)

Glemte å ta med kameraet på jobben i dag, og takket være arbeid på jernbanen mellom ski og oslo kom jeg veldig sent hjem.

Sliten som man er på en fredag, glemte jeg helt å gå ut å ta noen bilder, så da må man jo ta av noe inne da, og det blir ikke altid like bra.

Så jeg tok bilde av denne saken jeg har, synes det ble litt bedre enn eksprimentet med X-Wing`en:

post-37554-1223670492_thumb.jpg

F/5.6, 1/160, ISO200, SB-800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...