abhoff Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Var som en unge på julaften idag og pakket ut min "PC i deler" jeg hadde bestilt. Gliset strålte ut fra trynet mitt når jeg montere DEN, men leppene tok fort andre veien når jeg slå på min nye datamaskin. Jeg hørte et leven fra kabinettet og fant fort ut at vifta på skjermkortet gikk for full guffe og bildet kom ikke opp på skjermen. Prøvde med flere andre kort og det samme problemet oppsto også med de. Da ser jeg det naturlig at feilen ligger i hovedkortet, eller? Har altså et MSI P7N Platinium. Noen andre som har hatt lignende problem med som meg eller vet en løsning på det? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva bestod den "pc i deler" av da? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det er naturlig at skjermkortene fyker for full guffe når du starter opp pcen. viften bruker roe seg når kortet har blitt matet inn med driverne. altså etter du har installert operativsystemet og lagt inn drivere for hovedkort og skjermkort. Sjekk at alt er koblet til som det skal. Rambrikker er orntlig på plass(sjekk at klipsene er helt som de skal stå), skjermkort står godt plasert i pciex portetn (går ut fra det er pci express). Sjekk at all strøm er riktig/orntlig koblet til. Husk de ofte glemte 12v kablene til prosessor og skjermkort! Funker det ikke da så prøv å resett cmos. Enklest og sikreste måte: Skru av maskina og dra ut støpslet fra strømforskyningen. deretter stykker du noen ganger på av/på knappen også venter du ca 20sek. så tar du ut batteriet til cmos og venter minst 10 sek før du putter det på plass igjen. koble så til strøm og start opp. kom gjerne med svar om dette fungerer eller ikke:) Endret 2. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
abhoff Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ja Prøvde nå og ta inn og ut batteriet på hovedkortet, men problemet er fortsatt der. Er veldig sikker på at alt er koblet riktig. min pc består av MSI P7N Platinium Ati Radeon 3870 (gammelt) Intel E8500 Corsair Dominator 4096MB Corsair TX650W Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Har du fått en E8500 med den nye E0 revisjonen, må du nok ha siste bios innstallert. Har du en eldre cpu til, eller mulighet til å få lånt en, må du flashe bios til siste. Endret 2. oktober 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
abhoff Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Da hvirket det vist, startet opp maskinenen uten rambrikkene og så slå jeg av maskinenen igjen satt de i og så fungerte det vist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå