ivarhoff Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Maskinen ville ikke reagere da jeg skulle bruke den etter at skjermspareren i XP hadde stått på (både mus og tatstatur dødt). Måtte restarte og da begynte det å pipe/ule fra den lille høytaleren på hovedkortet. Tastaturet var fortsatt dødt og XP ville ikke starte med beskjed om at en Windows kernel fil manglet. Siden tastaturet er ikke vil virke får jeg ikke gått inn og bootet fra CD heller. Hva kan være feilen? Virus som har angrepet i BIOS? Finnes det noen "reset" knapp for bios/hovedkort? Har Asus A7N266-VM hovedkort. Lenke til kommentar
'starving' Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 ja det finnes en reset knapp, eller på de fleste hovdkort er det en jumper som må flyttes på. se i manualen til hovedkortet så finner du det sikkert ut. hvis du ikke finner manualen eller jumperen, kan du bare ta ut batteriet på hovedkortet og ha det ute en stund.. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du har for stor avatar. For stygg vil nå jeg si (Hater Ivar Hoff) Lenke til kommentar
klure Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvis du hadde satt på et snipersikte på avataren så syns jeg nesten at du burde få lov til å beholde den Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du har for stor avatar. Hvorfor kan du ikke gi et svar samtidig som du nevner dette? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du har for stor avatar. Hvorfor kan du ikke gi et svar samtidig som du nevner dette? Fordi han ikke har peiling! Du finner et bateri på hovedkortet! Atmed dette sitter det mest sansynlig en jumper! Den skal flyttes et hakk og deretter tilbake! Så er strømmen kuttet til CMOS som lagrer instillingene for BIOS. Om du leter deg vil kan du ta ut bateriet og strømkabelen, men da må du nok la dette ligge en tid for at all strøm skal gå ut av systemet!! -Chief- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå