Gå til innhold

Bk: macro av blomsten i hagan

Adamra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Adamra!

Kritikk så du lærer..hmm skal prøve :p

Macro av en rose er kanskje noe av det mest fotograferte som finnes, så her skal det litt til å komme opp med noe nyskapende. Mer om det senere.

Rent fototeknisk blir det litt lite estetisk. Blomsten er her plassert midt i bildet og gjør det hele symetrisk. Symetri blir i 90% av tilfellene overkjørt av asymetri (sjekk ut "rule og therds). Bruk symetri kun når det er en hensikt bak det. Med et slikt motiv ville jeg huket meg litt ned og tatt bildet litt fra siden slik at vi får en idé om hvordan kronbladene også ser ut fra siden, bare ikke overdriv så du ikke får med det fine mønsteret inni blomsten, men en fin mellomting. Det blir også litt mye luft rundt etter min smak, så prøv å kom nærmere. Da blir det skikkelig makro :)

Litt tilbake til hensikten bak bildet her. Er det et budkap du vil få frem? Er det lykke, død, savn, kjærlighet eller er det bare en stemning du vil få frem. Fotografiet bør inneholdet noe som folk kan kjenne seg igjen i. Noe som pirrer på en følelse. Alle bilder (ikke bare makro) burde også ha noe som folk kan kjenne seg igjen i. Du har fått med masse vann i blomsten; skal vannet symbolisere ett eller annet? En rose som den står har alle på en måte sett før.

Håper dette gav noe som helst mening. Men stå på og ikke gi opp, for den eneste måten å bli bedre på er bare å ta bilder til du blør på henda :grin:

Omtrent like dårlig som det er med kunnskap om reglene angående bumping og tittel på bildekritikk-tråder.

beklager dette så meget. trur jeg skal lese reglene en gang til, for er tydelig vis noe jeg ikke har fått med meg ;)

Sett BK forran tittelen ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikk:D

Her har jeg prøvd igjen da vettu:P mer fra siden :p er veldig forelsket for tiden så er vell kanskje litt det jeg prøver og få fram i dette;) (egentlig ikke helt sikker)... koselig og få høre hva dy synes om andre forsøk ;)

PS: Nå har jeg bk i tittelen ;)

post-153097-1222893070_thumb.jpg

Endret av Adamra
Lenke til kommentar
Se her ja dette ble straks bedre :!:

Hvis du har tilgang til ekstern strobe/blits eller bare en lyskaster, så kan du prøve å få lyset litt fra siden, slik at ikke alle skyggene i blomsten blir eliminert. Utsnittet ble i allefall bedre etter min mening :)

Keep it up!

takker :D skal prøve det neste gang ;) er tatt i kveldsmørket med litt lang lukkertid :p

Lenke til kommentar

En del poster har havnet under øksa da tråden er renset for off-topic. Når man oppdager brudd på retningslinjene trykker man på rapporter-knappen, man poster ikke om det i tråden da man i såtilfelle gjør seg selv skyldig i off-topic posting. Så folket bes å bruke rapporterknappen flittig og la moderatorene ta seg av evt. informasjon i tråden.

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...