Dudass Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, En kveld da jeg satt og jobbet med noen word saker på pcen min skrudde den seg helt plutselig av uten noen spesiell grunn. Først trodde jeg at strømmen hadde gått men etter å ha sjekket viste det seg at alt var som normalt. prøvde å skru på pcen igjen men dette funket ikke ble ganske frustrert men etter å ha søkt litt rundt fant jeg ut at problemet mest sannsynlig var strømforsyningen min, så jeg lånte en av en venn som var kraftig nok for systemet mitt. Joda, pcen skrur seg på og harddiskene surrer seg opp og alt går som normalt men jeg får ikke noe bilde på skjermen! har prøvd med et annet skjermkort for å se om det løser problemet men uten hell, hva annet er det jeg kan gjøre for å finne kilden til problemet og hva er det mest sannsynlig som har røket her? Jeg mistenker at det er hovedkortet men alt ser jo ut til å funke inni pcen! Er ganske sikker på at jeg har koblet alt riktig også, har sjekket opptil flere ganger. Så vet noen hva som har skjedd og hva mer jeg kan gjøre? Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du prøvd med noen andre ram brikker? Lenke til kommentar
Star Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Prøvd å kryssteste med annet skjermkort? Evnt kun 1 minnebrikker dersom du har flere? Lenke til kommentar
Dudass Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du prøvd med noen andre ram brikker? Har prøvd å fjerne rammen og da skal vel hovedkortet gi en beskjed om at det mangler ram ved å displaye tekst på skjermen? mangler reservedeler skjønner du så jeg har litt få alternativer Problemet er det at jeg ikke kommer inn i biosen, skjermen bare står der og leter etter en source uten å finne en før den går i dvale. jeg vil egentlig bare finne ut hva mer som har blitt ødelagt, tror nok at hovedkortet er problemet så blir nok nytt hovedkort på meg lurer bare på om jeg må bestille noe mer hvis andre ting har blitt ødelagt. Har også skjønt det slik at jeg kan prøve å bytter prosessoren og at den kan være opphavet til problemet, noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
Dudass Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Vet ikke om jeg går litt off-topic nå men kan dere anbefale noen gode Hovedkort? Utsyret jeg har er(hvis det ennå funker ) -Asus 8800 GTS -intel pentium core 2 quad -corsair ddr2 ram Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Gigabyte GA-P35-DQ6 er et meget bra kort hvis du ønsker P35- brikkesettet vel og merke. Har det selv, og er meget fornøyd. Men det finnes jo svært mange andre som er bra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå