Liestöl Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei.. Just fått meg et Z-5500 sammen med Asus Xonar D2 og det er et hav av forskjellige valg og jeg lurer bare på hva som er best til hva? For meg høres det ganske likt ut, men nå er ikke jeg en Hi-fi mann, men opptatt å ha rett instillinger! Nå har jeg den kobla opp med både TRS 3.5mm og optisk kabel. Hvis jeg kjører optisk så kan jeg velge PCM, Dolby Digital live og DTS. Hva er best til hva? På TRS har jeg normalt, PL II movie og PL II music. Noen grunn til at jeg skal velge feks. PL II movie over optisk dts til film? Dette er noe vinglepetter Endret 1. oktober 2008 av Liestöl Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 PCM er stereo lyd, mens DD-live gir 5.1 lyd av stereo signaler. -Hvilken av dem du bruker spiller ikke så veldig stor forskjell (DD-Live er muligens hakket bedre), men spille n DVD og sjekk at det blir ekte surrond lyd med Dolby Digital (ikke live) og at ikke du først sampler ned lyden til stereo før du så deler stereo signalet opp for å sende det til de fem høyttalerne. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Velg DTS, og spesielt alltid DTS når du spiller av film hvis det er mulig (eller hvis du har musikk med DTS også såklart). For min del gir det uten tvil den beste lyden. Endret 8. oktober 2008 av MrLG Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Velg DTS, og spesielt alltid DTS når du spiller av film hvis det er mulig (eller hvis du har musikk med DTS også såklart). For min del gir det uten tvil den beste lyden. Jeg er helt enig i at DTS gir meget god lyd. Teoretisk sett er DTS mye mindre komprimert enn Dolby-Digital, DTS lyd er PCM signal tilsvrende det man finner på cder, man kan altså med vanlig cd-brenner lage DTS-cder med 5.1 lyd (nrk har filer man kan gjøre dette med gratis), mens DolbyDigital har noe større komprimering (mener å huske at DTS er på 1,5Mbit, og DD på 0,7Mbit). I praksis gir DTS svært god lyd, desverre har ikke alle filmer DTSspor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå