Gå til innhold

Får ikke startet XP, feilmelding under oppstart

Anbefalte innlegg

hei

det skjedde en feil med xp og jeg kom aldri inn på maskinen, så jeg formaterte og installerte på nytt. nå starter pcen men etter windowsikonet er vist kommer et blått bilde og den starter på nytt igjen om og om igjen uten å komme inn. Hva kan dette være?

jeg startet den en gang i sikkerhetsmodus og da kom jeg inn.

Takk for hjelpen

Hilsen

Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, høres ut som at du har en system feil. Har du installert noen programer etter at du installerte windows?

Har hatt samme probleme, men da fant jeg ut at det var et program som jeg installert som ikke var bra for pcen.

Gikk da inn i sikkerhetsmodus som du har gjort og slettet programet. Restartet pc-en og hadde ikke noen problemer etter det. Om det er det, så får du bære gå inn i sikkerhetsmodus og ta en research via virusprogram. :)

Lenke til kommentar

hei og takk for svar

jeg formaterte disken og installerte xp på nytt, så da skal det ikke være noe problem. har aldri kommet inn i xp etter at jeg installerte den på nytt, den bare prøver og så booter den om igjen.

jeg lurte på om det kunne være en driver på harddisken, men da er det vel rart at den startes i sikkerhetsmode..

Lenke til kommentar

jeg formaterte og installerte på nytt, så det er ikke installert SP3 enda. kommer ikke inn i pcen etter installasjonen, så får ikke gjort noe.

er det noen som vet om dette kan skyldes driveren på hdd, den som ligger i hdd for å fungere?

Lenke til kommentar

Jeg ville tro at det kan være noe med softwaren, da du ikke har installert noen andre ting.

Men ja, det kan være noe med partisjonen som kan gjøre at du får opp denne feilen?

Har du delt hdd i to, eller har du bare en partisjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...