TRS Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 hmm, har aldri fått makka meg til å prøve BF selv om jeg har lyst - kan noen plassere det på en skala av realisme der UT og Q3 stiller som kommunister helt ute til venstre, CS leker arbeiderpartiet sånn rundt midten, FireArms (mod til HalfLife) ligger et stykke til høyre som FrP og Rainbow Six o.l. er liberalister helt ute til høyre? jeg synes FireArms har flott realisme egentli... HEY hvis du har irc så kom til gamesnet #irm jeg er Eurofighter Er ikke så mangen nordmenn som spiller FA uheldigvis... Lenke til kommentar
Biera Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Personlig så har jeg gått over til BF. Spiller bare CS når kameratene spiller. Synes CS er heller ensformig sammenlignet med BF. Jeg foretrekker BF fordi du gjør det så utrolig mye bedre hvis du bruker hjernen. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 battlefield spilles ikke i runder som CS, sant? mer som slag? det er det jeg liker med FireArms, på noen brett kan man faktisk sette seg ned i et hjørne i en undergrunnstunnel og bare vokte laget ditts territorie (selv om en clay også gjør nytta) og pelle ned eventuelle inntrengere med et par kuler i nakken fra din lyddempede MP5. Men forskjellen blir vel at BF er åpne utendørs-slag der FA ofte blir CQ-combat... har lyst til å prøve BF... men som jeg spurte tidligere, hvor realistisk er det? Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Battlefield er rett og slett et bedre spill enn cs, og har mange flere muligheter... Grafikk har ikke SÅ mye å si, men spilleopplevelsen blir jo litt bedre. :wink: Jeg tror om at dette blir å kapre noen cs spillere ja... :wink: Og det er jo på tide med et nytt konge online spill.! :smile: Lenke til kommentar
raiN! Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Trur neppe bf1942 kommer til å overta. Første intrykk av bf er at det er veldig bra men etterhvert så blir det veldig kjedelig.Cs er et mye bedre å seriøst spill, er så mye tull i battlefield!Syns jeg da. Mye mer seriøst spill? Joa, en haug med fjortisser som tror det er kult og være på lan, bjeffe og banna hver gang de dør i B1 og B2, med et atpå-slengende "GULLLLL!!!!" "NEI SÅ ILLE"... og folk som løper rundt irl og skriker "headshot" hver gang de treffer noe.. Dette finner du skjeldent i BF1942, de er mer seriøse. Men dette er IRL tilstandend til veldig mange CS spillere, merk det finnes folk med hodet på rett plass også. Men om man snakker "ingame" så er nå BF1942 mye mye mer seriøst og gjennomført en CS, CS er alt for monotomt og repeterende, enten er det B1 eller så er det B2, det finnes really ingen fasitt i BF1942. Skjønner ikke helt hvorfor du syntes CS er mer seriøst, uvitenhet? Edit: Og si at CS er vanskelig er vel litt og ta i.. Det som teler er Ping musematte og mus, en hånd, medium refleksjon samt en medium brain som husker hvor du skal gå. Hvor for du grunnlaget fra kommentaren din? CS er desverre fyllt av fjortisser ja, men det er litt flere som spiller og (som du sa). Det er ikke uvitenhet som gjør at han mener dette... Har Battlefield store selskaper som setter opp konkurranser med 100.000$ i premier? CS er blitt litt mer en fjortisser som gauler om alt. CS er ikke B1 eller B2... Det er faktisk viktig med taktikker ,greit nok de ender opp på B1 eller B2, men alikevel så er det mere avansert. Og basics i cs er ikke så vanskelig nei, men det er egentlig ingen spill. Slutt og klage på gameplayet... folk spiller det, det er ett av de hyppeste konkurranse spillene nå til dags. BF er kanskje mere gjennomført en CS men har alikevel ikke slått igjennom så bra. Og det blir så dumt og dømme spillet pga de som spiller det... Uansett hører folk som whiner og syter av BF og.. bare at de er færre spillere.. derfor færre whinere.. logisk egentlig.. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det er faktisk viktig med taktikker ,greit nok de ender opp på B1 eller B2, men alikevel så er det mere avansert. joa, men hvor dyp taktikk får du gjennomført på halvannet til fem minutter? nei, takke meg til halvtimes eller heltimes runder på FA eller kanskje - hvis jeg får prøvd det - BF... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 battlefield spilles ikke i runder som CS, sant? mer som slag? jepp. på de fleste serverne jeg har spilt på, så er det standard med 3 slag per brett (syns 2 hadde holdt fint), og de fleste slag varer alt fra en halvtime (små cqb-brett som berlin og stalingrad) til 2-3 timer (store, åpne ørkenmaps). dør du, respawner du etter et visst antall sekunder. men som jeg spurte tidligere, hvor realistisk er det? njah, vel.. at du som en vanlig soldat kan hoppe inn i jeeper, tanks, artilleri, fly og ubåter er vel litt urealistisk. pistol-skaden kunne vært litt verre, samt at medic/engineer healer/reparerer så fort som de gjør er de eneste problemene jeg har mpt realisme. men, jevnt over er det et av de beste multiplayer-spillene jeg har vært borti siden Doom shareware over nullmodemkabel. ta et par venner m/ tilhørende mikrofon, hiv deg inn på en 32+ player server, og jobb sammen.. kjører en fyr rundt i artilleri, spill som scout og gi ham et par finfine mål. kjører noen tanks, spill som engineer, følg etter og reparér tanksen etterhvert. er det en del vanlige fotsoldater rundtomkring, spill som medic og fiks dem etterhvert som dere karnøfler briter / tyskere / italiernere / amerikanere / japanere, etc.. og å fly.. skrekkelig gøyalt, men øv deg i singleplayer først. skrekkelig irriterende å tape pga at halve laget står i kø ved flyplassen og blir plukket ned av diverse fiende-scouts. kommer de seg opp i luften, tar de som oftest en liten loop og går rett i bakken. og så er det rett tilbake i fly-køen.. skal du fly, sørg for at du mestrer kontrollene og faktisk kan gjøre noe nyttig i luften. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hakke peil på politikk så jeg skal ikke plassere BF42 der no sted, MEN: Jeg vil si at det er et svært realistisk spill, og ikke til den grad at det ødelegger spillbarheten. Standard "rundene" varer lenge da man får å vinne må basere seg på å holde nøkkelposisjoner på kartet. Teamplay er også viktig, men ikke nødvendig (jeg har sett individer slå hele lag på pubs, mens resten av laget surrer rundt). Problemet da jeg spillte det (før Road to Rome hadde kommet) var alle lamskallene som campa ved spawn plassene til flya, for så å TK alle som nådde det før dem selv, så ta av, fly litt fram og tilbake og ende opp som kjøttkake på bakken pga null skills. Man mister ikke bare et stort antall spillere på laget som ellers kunne vært med i kamp, men man får heller ikke flystøtte. ..antar dette er blitt ordna nå. Med strengere TK straff eller.no Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 den flydillaen til folk høres farlig ut! men seriøst, nå har jeg virkelig fått lyst til å prøve dette spillet ordentlig, lurer på om ikke jeg skal kjøpe det, ja... masse forskjellige oppgaver er jo det som gjør slike spill morsomme, det er derfor jeg liker FireArms også... å være stealthmedic er jo det gøyeste som finnes... men også å være fieldmedic er ganske gøy, folk setter faktisk pris på å bli helbreda i løpet av kampens hete... BF42 er nå offisielt på ønskelista mi... btw: Hakke peil på politikk så jeg skal ikke plassere BF42 der no sted forvirra jeg deg nå, stakkar... det jeg mente var om du kunne plassere det på en skala fra venstre; arkade til høyre; svært realistisk. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Nja, tror nok spillet blir for maskin krevende iforhold til småguttene som spiller cs.. 8) håper du var sarkastisk bare fordi man spiller mye cs betyr ikke det at man ikke har nok kraft til å spille andre spill jeg og mitt gf2gts + xp1600 (gammle) klarte helt fint spille bf1942. dessuten syns jeg fysikken til cs er så utallig mange ganger bedre enn den i bf. kan være fordi jeg ikke fikk den til eller den er så uvandt, men det er iallefall min oppfattning. det er fordi i cs så går du rett frem... mens på battlefield så gyner man litt frem og tilbake.. sånn som det er i virkeligheten, når man springer Lenke til kommentar
gaffa Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 nuh vel.. det var ikke bare måten man går på, det er vel mer eller mindre likegyldig. er ganske mange andre aspekter ved fysikken til et spill enn gå-måten :] tenkte mer på våpen fysikken og den generelle "feelingen" av spillet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 speaking of fysikk, det er litt kult at du må lede målene, og evt. sikte over dem hvis de er langt borte. det betyr at du ikke sniper som du gjør i cs.. kulen er ikke ved målet med det samme du trykker på knappen. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 speaking of fysikk, det er litt kult at du må lede målene, og evt. sikte over dem hvis de er langt borte. det betyr at du ikke sniper som du gjør i cs.. kulen er ikke ved målet med det samme du trykker på knappen. ah, endelig! var det ikke slik i DF:LW også, forresten? hehe, så litt teit ut når kulene i tillegg hadde tracere... men var denne fysikken realistisk, eller var den overdreven? så ut som om du stod med en miniatyr-automat-granatkaster eller noe... Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Litt om realismen: Kjører du på en kar med et kjøretøy så blir han drept, treffer du en vegg eller annen bil i stor hastighet vil kjøretøyet ditt sprenge. Leiker du Rambo med en av krysserne eller hangarskipa og kjører rett inn i en mindre båt (eller over en ubåt) så vil den andre båten noen ganger gå rundt og bli ødelagt. Du skal ikke falle langt før karen din grynter og mister helse. ..jeg kan ikke huska om du mister løpefart idet du blir treffi av et skudd. Derimot hvis du er innen sprengradiusen til noe så blir du kasta bortover og i de fleste tilfeller fører dette til total desorientering. Så jeg vil si fysikkens lover passer greit. Får du snudd en bil/tanks på hodet vil den ligge der og sakte ta skade til den blir ødelagt. Medics healer soldater (faktisk alle innen en hvis radius og seg sjøl) når de bruker sjukesøster-pakka si, en slags aura effekt. Mekanikere reparerer alle kjøretøy. Ellers er resten kampklasser. Ikke undervurder våpna til de to nevnte klassene, da begge er farlige om man vet hva man driver med. Du kan også skifte klasser uten og dø. Bare stå over "pakka" til en død kar, dette er alt utstyret som tilhørte den klassen og sida han spillte for. Da kan du kaste fra deg ditt eget utstyr og plukke opp hans. Det var visst noe utradisjonelt i måten spillet regner ut kulas ferd fra våpenet ditt og til målet, men jeg kan desverre ikke forklare dette da jeg ikke vet noe spes om det selv. Anyway, jeg syns det virker greit. Bruker du bazuka må du sikte et stykke over xhair'et ditt, avhengig av lengden til målet, da raketten vil miste høyde raskt. Tankser er svakest på baksiden (og oven-i-fra hvis jeg husker rett). Hvis du skyter mot et kjøretøy og treffer selve soldaten vil han ta skada. Dette funker bra hvis du ligger i skauen bak en flybane og sniper inn i cockpitten til flya som skal ta av. Headshot på pilotene Selve flyinga er vanskelig om du aldri har prøvd det før, og jeg vil anbefalle et par tester på en lan server før du prøver online. Dette krever til en viss grad en kombinasjon av strafe-tastene og musa selv, og funker best i 3.person pga den større oversikten. En negativ ting jeg kommer på er når du kjører et kjøretøy ombord på et annet (i de fleste tilfeller gjelder dette ombord på hangarskip). Da vil noen få ganger fysikken oppføre seg litt rart, avhengig av pingen din. Dvs kanskje hangarskippet lagger litt og du kan komme ut av ruta du var i. I tillegg er strategisk plassering av altilleri en ganske god ting. Kom opp på en høyde og send granater/whatever mot et av nøkkelpunktene hærene kjemper for. (pass på for teamkills) APCer og andre transportsmidler er også sentralt når man fort vil fra spawn til kampsonen. Noe som også er svært realistisk En kar hopper inn i kjøretøyet og 1 til 4 andre skriker "wait". Så hopper de ombord (en blir "gunner" som regel) og det er full fart mot fienden. Verdt å nevne er det også at sitter man inne i en APC vil man få helse tilbake. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det jeg Hater med Cs er den "pause" tingen etter man har hoppet? Det er jo ikke realistisk i det hele tatt, stå som en grønnsak på stedet hvil i 2 sekunder, før man kan begynne å gå igjen, latterlig... BF1942 er et genialt spill, ingenting er som en server med mange spillere, så ta en god tank rush ala red alert, bare i første persons view Synet av 5 tankser som kjører i linje opp en liten bakke mot en liten base, du ser fly cruise rett over dæ for å sprenge eventuelle fienda inni basen, før du så bare kjører inn å tar Kontroll!! Nydelig Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Slowdownen etter hopping i CS var en nødvendighet for dev teamet da de ville bli kvitt bunnyjumping (som er et "problem" i de fleste HL mods, iallfall de jeg har spillt. kult for den som kan bunnyjumpe seff, men nedtur for motstanderne). Var ganske irritert da den patchen kom jeg også, jeg hadde aldri en god kontroll over bunnyjumping, men jeg hadde integrert basic hopping i spillestilen min til stor grad. Spratt omkring hele tida.. så overgangen var kødden. ..studerer sammen med en kar som engang var norgesmester i CS, veitta faen hva nicket hans er, heter Thomas EtEllerAnnet Prater ikke mye med han. Anyway, karen hoppa hele tida og landa bare for å sette et AWP skudd rett i planeten til folk, uansett, du kan si det sånn at han mislikte endringa ekstremt. Konverterte til Quacker. Lenke til kommentar
Pornstar_Trude Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Battlefield er genialt, men Cs er mer genialt synes jeg i hvert fall. Snart kommer CS 1.6 (ikke beta). Og etter det kommer CS:CZ HL2 og CS2 Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Battlefield er genialt, men Cs er mer genialt synes jeg i hvert fall. Snart kommer CS 1.6 (ikke beta). Og etter det kommer CS:CZ HL2 og CS2 jah, gi dem for all del vann på mølla... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvorfor er det snakk om å overta? Det må da vel være plass til to spill, de er jo tross alt ganske forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå