voluz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! OT: Finnes et par emner om dette, men ingen gav meg svar. Jeg har et relativt nytt mediasenter (Fujitsu Siemens Scaleo E) med Intel Viiv-prosessor. Denne funker som fjell, men problemet er Windows Mediaplayer, som hakker og hakker og hakker når jeg ser nett-TV (fra NRK). Prosessoren arbeider på lavgir (altså masse å gå på) og linja er på målt til 17 Mbps på ulike test-sider, så den er god som gull. Har kopiert stream-URL og isteden stream'et nett-TV gjennom VLC-player, og da er det ingen hakking. Problemet må altså sitte i Windows Mediaplayer. Forsøkte å laste ned nye kodek'er, men ble ingen forskjell... Har i tillegg en laptop med en Windows Mediaplayer som fungerer utmerket ("out of the box"). Har kopiert over innstillingene fra den til mediasenteret, men det hjalp heller ikke. Noen som har tips? En smule irriterende dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva med å prøve å force prossessorene til å kjøre på maks akkurat når du ser på? Bare for å sjekke om det kan ha noe med saken å gjøre.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva med å prøve å force prossessorene til å kjøre på maks akkurat når du ser på? Bare for å sjekke om det kan ha noe med saken å gjøre.. Hvordan gjør jeg det på annen måte enn å sette prioroty som "high" for prosessen til Windows Mediaplayer? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 På NRK nett-TV hakker den uansett. Må TV2 nett-TV hakker den ikke på standardsendingene, men Hvaler som sendes i HD (720p) hakker som en helt. Får ca. 1 bilde hvert 2. sekund. Har prosessorovervåkning mens jeg spiller av, og prosessoren ligger på rundt 4 %. Hva gjør jeg??? Passe bedritent dette på et dedikert medisenter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå