trespiser Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, lurer på hvilke nettbutikker som sender varer med faktura så kunden kan få varen også betale inne 14 dager. jeg vet at CDON gjør det med en grense på kr 2000 men finnes det andre som gjør det? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 De som med størst sannsynlig ville benytte et slikt tilbud er de som ikke har penger, så det er nok ikke mange nettbutikker som tar den risikoen. Hva slags varer tenker du på? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 www.playx.no www.zailor.no Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 De fleste butikker dytter vel helst denne risikoen over på kortselskapene. Med andre ord, hvis du vil ha betalingsutsettelse så betal med kredittkort. Hvis ingen vil gi deg kredittkort, ja da er det kanskje like greit å ikke kjøpe noe med betalingsutsettelse. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 De fleste steder hvor du kan betale med fakture kjører de vel kredittsjekk på deg før du får kjøpt noe som helst med faktura, så man kan få kjøpt noe selv om man ikke har muligheten til å få kredittkort(forutsatt at man ikke har økonomiske heftelser) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville også tro at de da må beregne risikoen for kreditgiving inn i salgsprisene og at prisene dermed blir høyere enn andre steder... Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg lurte ikke på hvorfor butikkene ikke vil bruke faktura eller ikke som betalingsløsning. betaler man ikke så selger dem gjelda til et innkasso selskap så dem har ingenting å bekymre seg over. Jeg lurer på hvilke. jeg ønsker å kjøpe elektronikk og betale med faktura da jeg ønsker varen nå men jeg ønsker å betale 1. november. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Fordi elektronikk har meget lave marginer. Kjøre kredittsjekk koster penger. På privatpersoner er det faktisk relativt dyrt. Selge gjelden til et inkassoselskap. Det er ikke slik det fungerer. Inkassoselskapet kjøper ikke gjelden, men kravet. Dvs at inkassoselskapet driver inn gjelden på vegne av kreditor/forretningen. Små beløp er ikke lønnsomt og kreve inn. Har du ikke kredittkort og ikke får låne i banken så må du vente. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Fordi elektronikk har meget lave marginer. Kjøre kredittsjekk koster penger. På privatpersoner er det faktisk relativt dyrt.Selge gjelden til et inkassoselskap. Det er ikke slik det fungerer. Inkassoselskapet kjøper ikke gjelden, men kravet. Dvs at inkassoselskapet driver inn gjelden på vegne av kreditor/forretningen. Små beløp er ikke lønnsomt og kreve inn. Har du ikke kredittkort og ikke får låne i banken så må du vente. får vel minst 4-5 kredittsjekker i posten hver dag. men det blir jo i prinsippet det samme som jeg mener da. er vel ingen forskjell på hvilken bedrift du skylder penger til når det er et innkasso selskap som driver inn pengene.. for meg så blir det akkurat det samme som å sende en god del vanlige purringer. har man ikke penger eller inntekt så går det ikke an å betale Lenke til kommentar
riroil Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 4-5 kredittsjekker i posten hver dag? Så du har for vane og handle på kreditt? hmmm... Det blir ikke det samme for forretningen. Utestående beløp koster de penger og derfor vil de ikke ta den risikoen. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Faktura betaler ikke løsning. Nei, det tror jeg ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tror nettbutikker er lei av folk som ikke betaler tidsnok, sende ut purringer og inkassosaker og slikt. Mye lettere å kun ha kortløsning. Så slipper de å sende ut papirer i tonnevis hver dag. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Du bør nok ha et org.nummer å vise til hvis du ønsker kreditkjøp hos de fleste norske nettbutikkene, dvs at jeg pr idag ikke har hørt om noen norske nettbutikker som har dette som betalingsløsning for privatpersoner. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville også tro at de da må beregne risikoen for kreditgiving inn i salgsprisene og at prisene dermed blir høyere enn andre steder... Det er ikke slik i realiteten. Gamezone er ofte billigst på spill i Norge, og det samme gjelder DVDstrax.com på filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå