Gå til innhold

nettbutikk med faktura som betaler løsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste steder hvor du kan betale med fakture kjører de vel kredittsjekk på deg før du får kjøpt noe som helst med faktura, så man kan få kjøpt noe selv om man ikke har muligheten til å få kredittkort(forutsatt at man ikke har økonomiske heftelser)

Lenke til kommentar

Jeg lurte ikke på hvorfor butikkene ikke vil bruke faktura eller ikke som betalingsløsning. betaler man ikke så selger dem gjelda til et innkasso selskap så dem har ingenting å bekymre seg over.

Jeg lurer på hvilke. jeg ønsker å kjøpe elektronikk og betale med faktura da jeg ønsker varen nå men jeg ønsker å betale 1. november.

Lenke til kommentar

Fordi elektronikk har meget lave marginer. Kjøre kredittsjekk koster penger. På privatpersoner er det faktisk relativt dyrt.

Selge gjelden til et inkassoselskap. Det er ikke slik det fungerer. Inkassoselskapet kjøper ikke gjelden, men kravet. Dvs at inkassoselskapet driver inn gjelden på vegne av kreditor/forretningen. Små beløp er ikke lønnsomt og kreve inn.

Har du ikke kredittkort og ikke får låne i banken så må du vente.

Lenke til kommentar
Fordi elektronikk har meget lave marginer. Kjøre kredittsjekk koster penger. På privatpersoner er det faktisk relativt dyrt.

Selge gjelden til et inkassoselskap. Det er ikke slik det fungerer. Inkassoselskapet kjøper ikke gjelden, men kravet. Dvs at inkassoselskapet driver inn gjelden på vegne av kreditor/forretningen. Små beløp er ikke lønnsomt og kreve inn.

Har du ikke kredittkort og ikke får låne i banken så må du vente.

får vel minst 4-5 kredittsjekker i posten hver dag.

men det blir jo i prinsippet det samme som jeg mener da. er vel ingen forskjell på hvilken bedrift du skylder penger til når det er et innkasso selskap som driver inn pengene.. for meg så blir det akkurat det samme som å sende en god del vanlige purringer. har man ikke penger eller inntekt så går det ikke an å betale

Lenke til kommentar
Jeg ville også tro at de da må beregne risikoen for kreditgiving inn i salgsprisene og at prisene dermed blir høyere enn andre steder...

Det er ikke slik i realiteten. Gamezone er ofte billigst på spill i Norge, og det samme gjelder DVDstrax.com på filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...