Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fyrverkibestemmelsene - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Fra og med i år er det forbudt med kjøp/salg og bruk av pinneraketter, samtidig som det i mange byer er forbudt med fyrverkeri i store deler av byen. Brannvesenet håper på totalforbud innen noen år.

Fortell gjerne hva du mener om det her. Hadde vært kjekt om du skriver fornavn og alder, da jeg driver en liten undersøkelse og skal trekke ut noen av kommentarene. Dette er kun til en skoleoppgave, og ingenting vil derfor bli publisert. Jeg vil kun bruke fornavn og alder internt. Vennligst skriv din oppriktige mening.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andreas, 25

Jeg synes kraftige begrensninger på fyrverkeri er helt greit. Mange vil kalle det reguleringskåthet, men mengden av aktiviteter man kan foreta seg her i verden utgjør faktisk et kontinuum. Et sted må grensen gå, og jeg synes det er helt greit at den trekkes på en slik måte at Ola Nordmann ikke får drive med det uten kurs og lisens. Når noe så unødvendig som fyrverkeri forårsaker så mye som en eneste skade eller brann er det for mye. Profesjonelt fyrverkeri er mye penere også.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Da burde du poste i Leksehjelp forumet.

Hvorfor det? Emne faller under kategorien samfunn helt naturlig for meg, til tross for at dette er en oppgave jeg skriver. Jeg vil ha respons fra folk som er interessert i samfunnet og dets problemstillinger, ikke de som vil hjelpe 14-åringer med ligninger. "Lekser" har jeg forøvrig ikke lenger.

Lenke til kommentar
Du vil ha hjelp på en oppgave, da hører det vel naturlig hjemme i leksehjelp-delen av forumet. Om det er lekser på barneskolen eller universitetet er vel irrelevant.

Som sagt, "Jeg vil ha respons fra folk som er interessert i samfunnet og dets problemstillinger, ikke de som vil hjelpe 14-åringer med ligninger."

Lenke til kommentar

Skal det komme noe godt ut av en spørreundersøkelse bør den favne så vidt som mulig. Leksehjelp-forumet vil det være relevant å poste i først når man vil ha hjelp til å tolke det man har fått inn via undersøkelsen. Men dette er off topic.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...