Lifeform Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei, Jeg har problemer med et Creative Banshee-skjermkort som jeg har solgt til en kunde av meg her. Han får ikke en del spill til å fungere skikkelig, og det er en del probs med dette (for å dobbeltformulere meg grundig nok). Noen som har peil på hvordan jeg får skikkelig fart på dette, og om det i hele tatt går an å bruke på spill som Warcraft 3, Harry Potter osv. Nedlasting av nye DirectX-drivere etc? OS: Windows XP Maskin: AMD 1.3 GHz RAM: 512 ... Med vennlig hilsen, Lifeform. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 1: Nyeste drivere.. 2: Er ikke det kortet Syykt gammelt? Såvidt jeg vet skal du være heldig å i det hele tatt se oppstarten til et OS med det, men seff, jeg kan ta feil blant årstallene Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 har et slikt kort selv og det går stabilt i 2D modus. Har ikke prøvd i spill ennå, men for å si det slikt..... Ytelsen er ikke den beste i dagens spill Dersom du skal ha drivere til dette kortet, må du legge inn drivere for GLIDE. Kortet er basert på kjerne fra 3dfx og dette selskapet gikk konkurs for en stund siden. Det finnes noen fan sider utpå nettet for voodoo og banshee baserte kort der du også kan finne drivere for kortene. Det eneste jeg ser er positivt med disse kortene idag, er at du kan kjøre spill i Glide (eldre spill) og du kan kjøre Ultra64 spill (emulator og roms) med disse kortene flimmerfritt Ikke engang et Radeon 9700 Pro klarer den jobben S-Blazer Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg hadde selv et Banshee-kort i sin tid, og det fungerte meget bra - selv med middels specs - på Glide-optimaliserte spill som f.eks. Unreal Tournament. I mellomtiden har jo 3dfx forlatt oss, med den konsekvens at drivere ikke er blitt oppdaterte. Nvidia prioriterer vel annerledes enn å bruke tid & penger på gamle kort. Dette er bare en gjetning, men det kan vel tenkes at nyere spill ikke har støtte for 3dfx-baserte kort lenger? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Kortet bygger på et Voodoo2 om jeg ikke husker feil. http://www.voodoofiles.com/ Aktivitet der enda. Finnes drivere til Win2K og da skal de vel fungere på XP også. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 er ikke Voodoo Banshee kort OpenGL kort da? etter det jeg kan huske så mener jeg på at de aller fleste OpenGL spill skal fungere fint på 3dfx kort... eller? har ett banshee kort liggende å støve selv, men det er år og dag siden det har vert i bruk. etter det jeg kan huske så fikk jeg rundt 70-80fps på timerefresh i 1024x768x16 i QuakeGL med GLIDE drivere (opengl.dll i quake mappa) og en P133 med 48mb edo ram.. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 var jo bare snakk om å bli kvitt noe gammel rusk her sjekker på voodoofiles nå. fant ingen driver via www.creative.com Lenke til kommentar
stefanf Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hadde et creative banshee 16mb. Brukte d med duron800 og 256 mb RAM Funka bra til Harry Potter og de vises sten, men fik noe lyd og bilde trøbbel som jeg fiksa ved å gå inn på video-options i spillet og justere noe, for så å justere det tilbake igjen. Rart Funka glimmers til UT Tomb raider 2 og 3 og Jedi knight.. Hadde funnet drivere på voodoofiles Lenke til kommentar
brainmuscle Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Så vidt jeg husker, så utvikles det ikke OpenGL-drivere til kortet lenger. Microsoft støtter bare DirectX. Så man vil ha litt problemer med de nyeste OS'ene og Glide og OpenGL-støtte. Jeg har kjørt inn en driver hentet fra en av 3dfx-fan-sitene på MS WinXP, OpenGL for Medal of Honour, tror jeg, dette gikk i grunnen greit. ...jeg trodde det bare var Elkjøp som pushet disse møkkakortene ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå